وسلین در انتظار تعیین تکلیف هندبال برای کشورهای اسلامی

مربی تیم ملی هندبال مردان می‌گوید تا تکلیف تیم ملی هندبال برای کشورهای اسلامی مشخص نشود نمی‌توان برنامه مشخصی برای اردوها داشت.

حمید صادقی در گفت و گویی در خصوص اردوی تیم ملی هندبال مردان اظهار کرد: ما در اولین اردو دو گروه بازیکن را دعوت کردیم. دعوت شدگان گروه اول بازیکنانی بودند که زودتر لیگ را به پایان رسانده بودند و گروه دوم هم بیشتر بازیکنان تیم‌های سپاهان و شاملی بودند که در فینال لیگ مسابقه دادند. در این اردو ۴۳ بازیکن دعوت شده بودند که قطعا در اردوی بعدی تعداد نفرات کمتر خواهد شد. هر چه تعداد بازیکنان در اردو کمتر باشد نظارت، بررسی و عملکرد بهتر می شود و بهتر می‌توان کار کرد.

مربی تیم ملی هندبال مردان در ادامه گفت: با وجود خستگی و آسیب‌دیدگی‌هایی که بازیکنان از لیگ داشتند اما تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم. فکر می‌کنم بازیکنان با شرایط سختی که داشتند وسلین از تمرینات راضی بود. بیشتر هم در این مرحله ارزیابی بازیکنان مدنظر بود. او باید می‌دید که بازیکنان در اردو در چه سطحی هستند و آنها را محک بزنند. وسلین به دلیل خستگی بازیکنان فشار زیادی روی آنها نیاورد و با آنها مدارا کرد. به شکلی تمرینات را پیش برد که تنوع تمرینی خوبی داشته باشند. از لحاظ فیزیکی، هوشی و تکنیکی و تاکتیکی آنها را زیر نظر گرفت و بازیکنان تست شدند.

او در ادامه در پاسخ به این سوال که اردوی بعدی تیم ملی هندبال مردان چه زمانی خواهد بود، گفت: اردوی مرحله اول جمعه ۳۰ اردیبهشت تمام می شود. وسلین برنامه‌های مختلفی را برای بازی‌های آسیایی و کشورهای اسلامی طراحی کرده بود. بازی‌های آسیایی لغو شد و وضعیت کشورهای اسلامی هم برای هندبال مشخص نیست. اکنون منتظریم ببینیم تکلیف تیم ملی هندبال ایران برای کشورهای اسلامی چیست تا برنامه جدید تمرینی بدهند. برنامه تمرینات براساس حضور و یا عدم حضور تیم در کشورهای اسلامی متفاوت خواهد بود. هنوز برنامه بعدی تیم ملی مشخص نیست، اما به زودی برنامه اردوی بعدی را خواهیم چید.

صادقی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است به دلیل لغو بازی‌های آسیایی و کشورهای اسلامی اردوهای تیم ملی با وقفه روبرو شود، گفت: فکر نمی‌کنم چون وسلین مصمم است که اردوهای تیم ملی مرتب برگزار شود. البته ممکن است که یک تغییر در زمان برگزاری اردوها داشته باشیم. مطمئنا اردوها مرتب برگزار می شود تا بتوانیم بهترین نتیجه را در قهرمانی جهان بگیریم.

مربی تیم ملی در مورد بازگشت وسلین وویوویچ به مونته نگرو بعد از پایان اردوی اول گفت: بله وسلین به کشورش برمی گردد و برای اردوی بعدی به ایران خواهد آمد.

صادقی در ادامه گفت: با تمام شدن لیگ به سرعت تمرینات تیم ملی آغاز شد. بازیکنان با وجود خستگی و آسیب اما به اردو دعوت شدند. اردوی خوبی بود و توانست شناخت بهتری را به سرمربی بدهد تا برنامه‌های خود را بررسی و بازیکنان مورد نظر خود را انتخاب کند. با وجود مشکلاتی که بود رییس فدراسیون لطف کرد و این اردو در تهران برگزار شد. امکانات اردو هم خوب است. امیدوارم که اردوها روز به روز که سنگین تر می شود بهتر هم شود تا در نهایت یک نتیجه خوب بگیریم.

وی در پاسخ به این سوال که چه دیدارهای تدارکاتی در برنامه تیم ملی گنجانده شده است گفت: هنوز در این خصوص پیگیر نشدیم. برنامه تمرینی تیم ملی با توجه به تعویق بازی‌های آسیایی تغییر کرده است. منتظریم ببینیم که تیم ملی در کشورهای اسلامی حضور دارد یا خیر. اگر  شرکت کنیم که آن مسابقات یک دیدار تدارکاتی برای تیم ملی خواهد بود و می توان بازیکنان را محک زد. کشورهای اسلامی تورنمنت خوبی است و کشورهایی خوبی در آن حضور دارند. اگر هم نتوانیم شرکت کنیم مطمئنا وسلین دیدار تدارکاتی در نظر خواهد گرفت تا تیمش را محک بزند. اما تا این لحظه هیچ برنامه‌ای پیشنهاد نشده است. اگر در کشورهای اسلامی نباشیم باید دیدار تدارکاتی در نظر گرفته شود.

مربی تیم ملی هندبال در مورد حضور ملی‌پوشان در جام باشگاه‌های آسیا و تداخل با اردوهای تیم ملی گفت: تنها مس کرمان عازم جام باشگاه های آسیا می شود. قطعا تعدادی از ملی‌پوشان همراه تیم به مسابقات می روند. باید وسلین تصمیم گیری کند. به دو شکل می توان این را مدیریت کرد. یا باید اردو بدون حضور آن تعداد بازیکن برگزار شود و یا اردوها بعد از مسابقات برگزار شود.