عبدا… اسکندری از کمبود لوازم گریم در کشور گلایه دارد.
اسکندری که طراحی گریم فیلم هایی چون «آدم برفی»، «بدون تاریخ بدون امضاء» و… را برعهده داشته، در خصوص مشکلات این روزهای کار گریم، گفت: متأسفانه در کشورمان مشکلات عدیده ای وجود دارد که دامنه برخی از آنها غیرمستقیم دامن گریم را هم گرفته و یکی از آنها مشکل ورود مواد گریم است. در حال حاضر گریمورها در مضیقه کمبود وسایل هستند. یعنی مرکز خاص و یا فردی مشخص نیست که مواد گریم را وارد کشور کند و همه نمی توانند شخصا از خارج از کشور این مواد را تهیه کنند. همین خلا موجب می شود خیلی از ما بلاتکلیف باشیم و در جریان تهیه وسایل کار ندانیم به کجا باید مراجعه کنیم! در واقع وارد کردن وسایل گریم متولی مشخصی ندارد.
طراح چهره پردازی سریال های تاریخی «معمای شاه» و «ایرانداخت» در خصوص اینکه از میزان دستمزدها رضایت دارد یا خیر، افزود: دستمزدها با گرانی تطبیق داده نشده است. هر چند امیدواریم انشاا… با تورمی که در کشور رشد پیدا کرده، دستمزدهای بچه ها هم اندکی بالا برود.
این گریمور باسابقه سینما و تلویزیون در خصوص دیدگاهش نسبت به ورود جوانان به این حرفه، خاطرنشان کرد: به هر حال درهای ورود هر شغلی باید برای علاقه مندان باز باشد و جوانان بتوانند به این حیطه وارد شوند. همه گریمورها از ابتدا گریمورهای خوبی نبوده اند. از یک نقطه شروع کرده و پیشرفت داشته اند. به هر حال جوانها باید فرصت پیدا کنند تا به این حیطه وارد شوند. البته ما در انجمن طراحان گریم در تلاش هستیم این مسیر را با کارکارشناسی هموار کنیم.
طراح چهره پردازی فیلم «فراری» درباره اینکه شرایط کار در تلویزیون بهتر است یا سینما، گفت: هر کدام خصوصیات خودش را دارد و نمی توان گفت کدام بهتر است. در تلویزیون به خاطر اینکه کادر کوچکش، کار کردن حساسیت کمتری برای گریمور دارد، ولی در سینما تصویر خیلی بزرگ می شود و طبعا حساسیت های خیلی بالاتری دارد. به همین دلیل هم در قیاس با گریم تلویزیون، گریمور حرفه ای تری را می طلبد.