داریوش ارجمند معتقد است: کارگردانی که مینشیند و میگوید به من ربطی ندارد پولی که به من میدهند از کجا آمده است، در واقع مردهشور است. انگار برایش تفاوتی ندارد که مرده چه کسی باشد.
داریوش ارجمند در حضور خبرنگاران در پشت صحنه سریال ماه محرمی «مرضیه» و در حاشیه بازدید خبرنگاران از پشت صحنه این سریال که به گفته کارگردانش بخشهایی از داستان آن به فساد اقتصادی و پولشویی ارتباط دارد، در پاسخ به اینکه تلویزیون چقدر میتواند در زمینه مبارزه با ورود پولهای کثیف به عرصه هنر تأثیرگذار باشد، گفت: خیلی میتواند تأثیر داشته باشد. تلویزیون خودش دستش در کار است وگرنه حتماً پرسوجو میکرد تا ببینید تهیهکنندهای که دستمزد یک میلیاردی به بازیگرش میدهد از کجا آورده است؟
ارجمند با انتقاد از اظهارات برخی فیلمسازان در زمینه استفاده از پولهای مشکوک در سینما و تلویزیون نیز اظهار کرد: کارگردانی که مینشیند و میگوید به من ربطی ندارد، پولی که به من میدهند از کجا آمده است، در واقع مردهشور است. انگار برایش تفاوتی ندارد که مرده چه کسی باشد. تلویزیون اتفاقاً باید یقه فلان تهیهکننده را بگیرد و بپرسد که از کجا بودجه آوردهاید؟ چه آثاری که در تلویزیون پخش میشود و چه آنها که بیرون از تلویزیون تولید میشوند همه آدمهایی هستند که با تلویزیون هم همکاری دارند. تلویزیون و ارشاد در این زمینه مسئول هستند. این چیزها تمام نمیشود، تا زمانی که انسان زنده است این مسائل هم وجود دارد.
این بازیگر در بخش دیگری از سخنانش از طرح وزارت ارشاد برای ادغام مؤسسه هنرمندان پیشکسوت با بنیاد رودکی انتقاد کرد و در جمع اهالی رسانه گفت: واقعاً چرا باید چنین کاری انجام شود؟ چرا باید زیرمجموعه بنیاد شویم؟ رودکی خودش را هم نمیتواند اداره کند. دلیلش را که نمیدانم، اما احتمالاً برای یک نفر یک شغلی در نظر گرفتهاند. وی در ادامه درباره اینکه آیا اعتراضاتی نسبت به این اتفاق نشده است، گفت: اعتراض کردهایم، من نامههای مورد نظرم را نوشتهام، مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت قهر کرده و رفته است و به مؤسسه هم نمیآید. ما اعتراض خود را مطرح کردهایم و منتظریم که جواب بدهند. این مؤسسه یک هیئت امنا دارد که اعضای آن از پنج وزارتخانه هستند و وزیر ارشاد به تنهایی نمیتواند درباره آن تصمیمگیری کند. ارشاد برای این طرح حتی با این اعضا حرف هم نزده و نظرشان را نخواسته است.