مهدی کریمی گفت: هر فیلمی در این شرایط کرونایی اکران میشد، باز استقبال مردم کم بود؛ همه فعالان سینما متضرر شدهاند.
مهدی کریمی تهیهکننده سینما، درباره چرایی استقبال نکردن مردم از سینما با توجه به اینکه فیلمهای تجاری با قدرت جذب مخاطب بالا اکران شده اند، ، گفت: هر فیلمی در این شرایط کرونایی اکران میشد، باز همین استقبال کم را شاهد بودیم و فیلم قربانی میشد. در چنین اوضاعی همه فعالان سینما متضرر شدهاند.
وی افزود: وقتی رغبت اجتماعی مردم برای حضور در اماکن عمومی به علت یک موضوع حیاتی (شیوع کرونا) پایین بیاید، روی رفت و آمدهای معمول آنها و حتی تفریحاتی مثل سینما رفتنشان تأثیر میگذارد.
تهیه کننده «آژانس شیشه ای» ادامه داد: نمیتوان توقع داشت مردم رفتارهای متفاوتی در چنین اوضاعی از خودشان نشان دهند؛ نمی توان از مردم توقع داشت برای دیدن فیلم به سینماها هجوم ببرند؛ اما نماز جمعه و عقد و عروسی و ختم نروند.
کریمی تصریح کرد: شاید برخی تصور کنند بهتر بود مجدداً سینماها تعطیل شود، اما در این صورت شاهد وضعیت بدتری خواهیم بود. همانطور که دیگر مشاغل از تعطیلیها آسیب دیدند، سینما نیز از این قاعده مستثنی نبود و خسارت دید. رونق و فروش یک فیلم فقط باعث انتفاع صاحب فیلم نمی شود؛ بلکه به نفع بدنه سینما و مخاطبان آن خواهد بود. در کل سود همه گیر و حداکثری در همه جزئیات پدیدار میشود.
تهیهکننده «چ» بیان کرد: به همین دلایل، به شخصه به اکران فیلمهایی با قدرت جذب مخاطب بالا با نیت رونق گیشه در شرایط فعلی، انتقادی ندارم؛ چون راه حل دیگری ندارم. اگر راه حلی داشتم، میتوانستم تصمیم گیری برای اکران فیلمها در چنین شرایطی را نقد کنم.
کریمی در پایان عنوان کرد: فیلمهایی که اکران شدند، نگذاشتند مخاطبان واقعی سینما از دست بروند و این کمترین کارشان بود. به نظرم هیچ راهی جز صبر و تحمل برای گذر از شرایط بحرانی کرونا و تأثیرش بر سینما و سایر فعالیتها نداریم.