کارگردان مستند «قصه بولوار» درباره اکران آنلاین این مستند اظهار کرد: «قصه بولوار» از روز چهارشنبه ۱۷ دی ماه اکران آنلاین خود را در سایت هاشور آغاز کرد و تا ۲ ماه آینده این اکران ادامه خواهد داشت.
وی افزود: اکران آنلاین برای هر فیلم فرصتی فراهم می کند که بتواند بیشتر دیده شود و مستند «قصه بولوار» هم از این قاعده مستثنا نیست.
این مستندساز با اشاره به اینکه این اولین بار است که فیلمش را به صورت آنلاین اکران می کند، گفت: در حال حاضر اظهارنظر ویژه ای درباره اکران آنلاین نمی توانم داشته باشم و امیدوارم بتوانم در این مدت شناخت دقیق تری پیدا کنم اما در هر صورت روبرو شدن با هر نوع مخاطب فرصت مغتنمی است که امیدوارم بتوانم از این فرصت خوب برای بیشتر دیده شدن مستند «قصه بولوار» استفاده کنم.
کارگردان «قصه بولوار» درباره دلایل خود برای اکران آنلاین این مستند اظهار کرد: من فکر می کنم کسانی مانند من، که فیلم هایشان را با سرمایه محدود ساخته اند، می بایست از تمام امکانات استفاده کنند که فیلم شان دیده شود از جمله اکران در هنروتجربه، حضور در جشنواره ها و یا پخش در تلویزیون ها….و در این مسیر اکران آنلاین و حضور در پلتفرم های اینترنتی فرصتی است که نباید از دست داد.
اشرفی با اشاره به اینکه «قصه بولوار» سال ۹۶ در جشنواره «سینماحقیقت» شرکت کرد و موفق به کسب دیپلم افتخار هنروتجربه شد، اظهار کرد: این موفقیت باعث شد این مستند در اردیبهشت ۹۸ اکران خود را در هنروتجربه آغاز کند و تا آبان به اکران خود ادامه بدهد که با توجه به معیارهای موجود در سینمای مستقل، اکران خوبی را هم در این مدت پشت سر گذاشت.
کارگردان «قصه بولوار» درباره اکران فیلم های هنری و تجربی در هنروتجربه بیان کرد: زمانی که اکران مستند من در هنروتجربه به پایان رسید، تصمیم گرفتم تجربه های خودم از اکران را بنویسم که در نهایت این تجربه ها به صورت مکتوب در ماهنامه هنروتجربه منتشر شد.
وی ادامه داد: به نظر من اولین مساله این است که تجربه های فیلمسازان مستقل در پخش فیلم، باید به دیگر فیلمسازان منتقل شود زیرا فیلمسازان و گروه های کوچک فیلمسازی امکان استفاده از خدمات پخش کننده حرفه ای را ندارند و بنگاه ها می بایست در ۲ موقعیت نسبت به یک فیلم قرار بگیرند که یکی سازنده و دیگری پخش کننده است که هر کدام به ۲ گونه متفاوت با فیلم روبرو می شوند، بنابراین مفید است که این تجارب منتقل شود تا باری از روی دوش صاحبان فیلم برداشته شود. دومین مساله نیاز فیلم های در حال اکران به ایفای نقش بخش هایی از موسسه هنروتجربه به عنوان مشاور پخش است که به نظرم جایش در موسسه خالی ست.
کارگردان «قصه بولوار» با اشاره به اینکه موسسه هنروتجربه بین مستقل بودن و دولتی بودن گیر کرده است، اظهار کرد: تاسیس این موسسه ایده بسیار خوب و پیشرویی بود چراکه این شیوه جز معدود فرصت هایی است که امکان اکران فیلم های مستقل و تجربی را که با امکانات و بودجه های محدود ساخته می شود، فراهم می کند اما به نظرم این موسسه در مواجه با سینمای مستقل دچار دوگانگی هایی است که نمونه هایش را می توان در نحوه تعامل با اصناف، گروه ها و یا احساس بی نیازی موسسه از قانع کردن فیلمسازان به رفتار عادلانه نسبت به فیلمهایشان دید.
اشرفی با تاکید بر اینکه نحوه مواجهه موسسه هنروتجربه و فیلمسازان باید فراگیرتر باشد، گفت: در جامعه ما که عمر نهادها کوتاه است، احتیاج است که پیوند محکمی بین موسسه و فیلمسازان مستقل برقرار شود تا هنروتجربه بتواند از خطر جوانمرگی نجات پیدا کند، اتفاقی که هر لحظه با تغییر سلسله مراتب دولتی امکانش وجود دارد.
وی با بیان اینکه تاکنون درباره اختصاص سالن های محدود برای اکران فیلم های هنروتجربه زیاد صحبت شده است، اظهار کرد: اختصاص سالن های بیشتر و پردیس سینمایی مجزا به هنروتجربه عالی است اما واقعیت این است که باید ابتدا مسیری طی شود تا این موسسه بتواند مستقل از دولت خود را سر پا نگه دارد که به نظرم بسیار دشوار است اما امیدوارم این اتفاق رخ دهد.
اشرفی در پایان درباره جدیدترین فعالیت های خود نیز مطرح کرد: هم اکنون مشغول نوشتن یک فیلمنامه هستم و همزمان در فیلمی که در حال حاضر در مرحله پیش تولید است، به عنوان فیلمبردار حضور دارم.