پیتزاهای نیمه آماده منجمد «پمینا» بدون هیچ گونه دخالت انسانی و کاملا به طور مکانیزه و مدرنیزه از ابتدا تا انتهای خطوط تولید، مسیر خود را طی کرده و در بسته بندیهای پاکیزه به سمت قفسههای فروش درسراسر کشور راهی میشوند و از این نظر انتخاب و مصرف پیتزاهای منجمد نیمه آماده «پمینا» یکی از راههای اصلی برای دوری از کرونا هم خواهد بود.
نگاهی به فیلم ها، سریال ها، محتواهای بارگذاری شده درشبکههای اجتماعی از جمله اینستاگرام و نظایر آن نشان میدهد که مصرف پیتزا به نوعی نماد لذت جویی و تنوع طلبی نسل حاضر، بویژه نسل جوان امروز در سراسر دنیا از جمله ایران بدل شده است.
اما موج دیگری نیز در این زمینه راه افتاده است. اطلاعات آماری موجود، رشد بسیار زیادی را در مورد مصرف فست فود و لذت پخت ساده و سریع با پیتزاهای آماده را نشان میدهد. محصولی که به مصرف کننده نسل جوان این فرصت را میدهد که علاوه بر امکان بهره بردن از یک وعده غذایی خوشمزه، وقت قابل ملاحظهای را برای رسیدگی به سایر علاقه مندیها و امور زندگی خود اختصاص دهند.
دادههای آماری دقیقی از بازار ایران هم برای پیتزاهای نیمه آماده منجمد موجود نیست؛ اما نگاهی به دگرگونیهای فرهنگ مصرفی و سبدهای خرید خروجی از فروشگاهها و مالها نشان میدهد که برخلاف گذشته، پیتزاهای نیمه آماده در اغلب موارد از جمله انتخابهای روتین حتی برای خانمهای خانه دار است. خانمهای خانه داری که شاید قبل از این هیچ وقت به چیزی بیش از سبزیهای منجمد تابستانی برای تامین مواد اولیه خورشها در فصل زمستان نمیاندیشیده اند.
البته این روزها عامل دیگری هم باعث افزایش فروش پیتزاهای منجمد نیمه آماده در سبد خرید خانوارها شده است که همانا عامل فراگیری کروناست.
اگر به همه اینها تازگی، حفظ ارزشهای غذایی مواد اولیه، خوشمزدگی و خلاقیت در بسته بندی و طعمهای متفاوت را هم اضافه کنیم، احتمالا باید منتظر موج بلندی از افزایش مصرف پیتزاهای نیمه آماده و منجمد «پمینا» درآینده باشیم.