بازیگر شخصیتهای آرام و درون گرای سینما، در سریال نمایش خانگی جدیدش بازی خوبی داشته است.علی مصفا این روزها همزمان با دو سریال «میدان سرخ» اثر ابراهیم ابراهیمیان و «حرفهای» ساخته مصطفی تقیزاده در نمایش خانگی دیده میشود. هرچند که عملکرد او در «میدان سرخ» قابل قبول بوده، اما درخشش و موفقیت اصلی مصفا مربوط به «حرفهای» است. این بازیگر انتخاب هوشمندانهای برای نقش پلیس قصه بوده و یکی از بهترین بازیهایش را در «حرفهای» به نمایش گذاشته است. از نظر میزان استقبال مخاطبان نیز، سریال مصطفی تقیزاده بیشتر مورد توجه قرار گرفته و رضایت مخاطبان را جلب کرده است.
پلیس مقتدر و جدی
علی مصفا معمولا در نقش شخصیت های بسیار درون گرا، آرام و کم حرف ظاهر شده و با تصویر چنین شخصیتهایی در ذهن مخاطبان مانده است. او در مجموعه «حرفهای» نیز نقش یک پلیس را برعهده داشته که اتفاقا او هم آرام و جدی است، اما آرامش و درون گرایی این بازیگر، در «حرفهای» کاملا در خدمت ویژگیهای شخصیت اش قرار گرفته است. علی مصفا با بازی بسیار خوب خود توانسته از سکوت و درون گرایی همیشگی اش در جهت کمک به نقش خود بهره بگیرد و کاری کند که حرکات و رفتارهای این شخصیت به عنوان یک پلیس قاطع، جدی و مقتدر طبیعی و قابل باور باشد. مصفا تلاش کرده در نقش شخصیت «سماوات» همان طور که لازم است جست وجوگر، کنجکاو و مشکوک به نظر برسد و این تلاش کاملا به بار نشسته است. در سکانسی از قسمت نهم سریال دیدیم که مسئلهای مهم در قتل «کیوان» و «رویا» توسط مامور پلیس نادیده گرفته و این مسئله باعث خشم «سماوات» میشود. در این سکانس برای اولینبار پلیس را عصبانی میبینیم و علی مصفا موفق میشود برونریزی شخصیت اش را به خوبی نمایش بدهد و به صورت کنترلشده، آن سکوت و آرامش مقتدرانه قسمتهای قبل را به خشمی واقعی تبدیل کند.
علی مصفا معمولا در نقش شخصیت های بسیار درون گرا، آرام و کم حرف ظاهر شده و با تصویر چنین شخصیتهایی در ذهن مخاطبان مانده است. او در مجموعه «حرفهای» نیز نقش یک پلیس را برعهده داشته که اتفاقا او هم آرام و جدی است، اما آرامش و درون گرایی این بازیگر، در «حرفهای» کاملا در خدمت ویژگیهای شخصیت اش قرار گرفته است. علی مصفا با بازی بسیار خوب خود توانسته از سکوت و درون گرایی همیشگی اش در جهت کمک به نقش خود بهره بگیرد و کاری کند که حرکات و رفتارهای این شخصیت به عنوان یک پلیس قاطع، جدی و مقتدر طبیعی و قابل باور باشد. مصفا تلاش کرده در نقش شخصیت «سماوات» همان طور که لازم است جست وجوگر، کنجکاو و مشکوک به نظر برسد و این تلاش کاملا به بار نشسته است. در سکانسی از قسمت نهم سریال دیدیم که مسئلهای مهم در قتل «کیوان» و «رویا» توسط مامور پلیس نادیده گرفته و این مسئله باعث خشم «سماوات» میشود. در این سکانس برای اولینبار پلیس را عصبانی میبینیم و علی مصفا موفق میشود برونریزی شخصیت اش را به خوبی نمایش بدهد و به صورت کنترلشده، آن سکوت و آرامش مقتدرانه قسمتهای قبل را به خشمی واقعی تبدیل کند.
کششِ حل معماهای «حرفهای»
گذشته از درخشش علی مصفا به عنوان بازیگر، سریال «حرفهای» نیز کیفیت خوبی دارد و توانسته نظر مخاطبان را جلب کند. «حرفهای» شروع آرام و متوسطی داشت، اما هرچه جلو رفت پیچیدگی داستان، رازها و اتفاقات ناشناخته سریال بیشتر شد. کشش فراوان قصه و اتفاقات غیرقابل پیشبینی سریال در هر قسمت، مخاطب را غافلگیر و انگیزهای قوی برای دنبال کردن سریال در تماشاگر ایجاد میکند، درست برخلاف «میدان سرخ» که از ابتدا مورد انتقاد قرار گرفت و در ادامه نیز نتوانست نتیجه متفاوتی را رقم بزند.