پیام دارابی مدیر اجرایی یکی از سامانههای فروش بلیتهای مردمی جشنواره چهلم فیلم فجر درباره نحوه فروش بلیتهای این رویداد توضیحاتی را ارائه کرد.
پیام دارابی مدیر اجرایی سامانه «سینما تیکت» که در کنار دو سامانه «ایران تیک» و «گیشه هفت» متولی فروش اینترنتی بلیتهای مردمی چهلمین جشنواره فیلم فجر است، در گفتگو با خبرنگار ما درباره فروش آنلاین بلیتهای جشنواره که از صبح امروز آغاز شده است، گفت: از مهمترین اتفاقات مثبت چهلمین جشنواره فیلم فجر میتوان به عدم افزایش نرخ بلیتها اشاره کرد، برخلاف روند سالهای گذشته، امسال هیچگونه افزایش نرخ بلیت نداشتهایم و بلیتها با قیمت ۳۰ هزار تومان به مخاطبان عرضه میشود.
وی درباره نحوه بلیت فروشی جشنواره فیلم فجر ادامه داد: یکی از اتفاقات مثبت جشنواره امسال نسبت به سال قبل، افزایش تعداد سالنهای سینمای درگیر با جشنواره است که ظرفیت بیش از دو برابر سال قبل را فراهم کرده است.
دارابی عنوان کرد: امسال، حدود ۶۷ درصد ظرفیت سالنهای سینماهای منتخب، در اختیار فیلمهای جشنواره خواهد بود و ۶۱ سالن برای اکران فیلمها انتخاب شده است. سالن برج میلاد هم میزبان اهالی رسانه خواهد بود.
بلیتفروشی حضوری نداریم
وی با بیان اینکه با توجه به ادامه روند کرونا، امسال نیز، بلیت فروشی حضوری نداریم و فروش به صورت آنلاین انجام میشود افزود: سال ۹۹، بلیت فروشی مردمی، ۹ بهمن آغاز شد اما امسال از ۶ بهمن ماه ساعت ۱۰ صبح امکان خرید بلیت فیلمها برای مخاطبان فراهم است.
دارابی مطرح کرد: سال گذشته در ساعات اولیه، تقریباً ظرفیتها پر شد و فیلمهایی که بیشتر در کانون توجه مخاطبان قرار داشتند در همان دقایق ابتدایی، با تکمیل ظرفیت مواجه شدند. امسال ۲۲ فیلم به بخش سودای سیمرغ راه پیدا کردهاند که البته جای خالی ژانر کمدی در این جشنواره احساس میشود.
این مدیر سینمایی افزود: سال گذشته در ساعات اولیه فروش بلیت، اختلالات فنی مختصری وجود داشت، اما برای جشنواره امسال، از یک هفته قبل، انواع تستها روی سامانه سمفا و سینما تیکت و سایر سامانهها انجام شده است. به طوری که آمادگی لازم برای پذیرش مراجعه بیش از ۵ برابری نسبت به سال قبل را در ساعات اولیه فروش در سامانه داریم.
دارابی تصریح کرد: امسال به دلیل انجام واکسیناسیون، افزایش تعداد فیلمها، شروع به کار سالنهای جدید و همینطور افزایش ظرفیت سالنها، استقبال بیشتری از جشنواره صورت میگیرد و این دلایل باعث شد که ما آمادگی لازم برای ارائه خدمت به مخاطبان سینما را با انجام تستهای مختلف فنی داشته باشیم، اما این نکته قابل ذکر است که موضوع فنی، به طور کامل متوجه و در اختیار سینما تیکت نیست. ما یک سامانه مرکزی داریم به نام سمفا که بخش زیادی از بار روی این سامانه است که همزمان به سه سامانه سرویس دهی میکند.
هر مخاطب امکان خرید تنها دو بلیت را دارد
این مدیر سینمایی افزود: از آنجایی که در تهیه بلیتها محدودیت وجود دارد و هر کاربر با یک شماره موبایل، فقط امکان تهیه دو قطعه بلیت از یک فیلم را در طول جشنواره دارد، شارژ کیف پول در سامانه، به تسریع فرایند خرید بلیت کمک میکند.
مدیر اجرایی سامانه سینما تیکت گفت: نکته حائز اهمیت برای مخاطبان جشنواره این است که امکان کنسلی بلیت، به هیچ وجه وجود ندارد چون زمانی که بلیتها رزرو میشود امکان خرید برای سایرین از بین میرود. بنابراین علاقمندان به شرکت در جشنواره، در حین تهیه بلیت توجه کنند که زمانی که بلیت و کد رزرو نهایی شود، امکان کنسلی بلیتها وجود نخواهد داشت
وی توضیح داد: بر اساس تصمیم ستاد اجرایی جشنواره امکان خرید تک بلیت برای مخاطبان بر خلاف سالهای قبل فراهم شده است. در گذشته بلیتها باید به صورت سری خریداری میشد، امسال امکان خرید بلیت به صورت تکی نیز فراهم شده است.
دارابی در پایان اظهار کرد: از مسعود نقاش زاده دبیر جشنواره فیلم فجر که با برگزاری جلسات متعدد از چند ماه قبل برای بررسی ابعاد متعدد اجرایی کار با مدیران سامانههای فروش روند خوبی را در پیش گرفت، تشکر میکنم و همچنین تلاشهای سامانه مرکزی فروش بلیت (سمفا) برای ایجاد هماهنگیهای لازم و حضور تیم فنی و اجرایی سمفا در جلسات، به منظور بررسی مسائل فنی و اجرایی جشنواره امسال، قابل تقدیر است.