جواد نکونام پس از پیروزی ۲ بر یک تیمش مقابل پیکان اظهار کرد: می‌دانستیم از بازی چه می‌خواهیم و شرایط بازی را پیش بینی کرده بودیم. باتوجه به شناخت کافی از پیکان می‌دانستیم منتظر اشتباه ما بودند. روی یک اشتباه ساده گل خوردیم و نزدیک بود بازی بسیار خوب‌مان خراب شود. دیدید نیمه اول چقدر موقعیت سازی کردیم اما نتوانستیم استفاده کنیم و روی یک ضربه ایستگاهی گل خوردیم. بعد از دریافت گل هم چند موقعیت به دست آوردیم و در نهایت خداراشکر توانستیم حق مان را بگیریم.

او ادامه داد: می‌توانستیم راحت‌تر بازی را ببریم اما اشتباه ما باعث شد گل خوردیم. به بازیکنان‌مان تبریک می‌گویم که نشان دادند تا دقیقه آخر برای پیروزی می‌جنگند. بازی‌های فشرده‌ای را داریم پشت سر می‌گذاریم. حضور در لیگ قهرمانان آسیا و بازی‌های فشرده در لیگ بسیار ما را اذیت کرد. این‌که انگیزه را نگه داریم، بسیار سخت است اما نشان دادیم بازیکنان با کیفیتی داریم. خداراشکر می‌کنم و به هواداران‌مان تبریک می‌گویم.

سرمربی فولاد درباره عملکرد داوری گفت: او بسیار عالی قضاوت کرد. پیکان سخت گل می‌خورد و بازی فیزیکی ارائه می‌دهد. با این حال داور بسیار خوب کار کرد و به او خسته نباشید می‌گویم. برعکس هفته قبل که داور دیدار با استقلال اشتباهات زیادی داشت و روند بازی را طوری جلو برد که همه چیز به ضرر ما شد. بهتر است به داورانی مثل داور بازی امروز بها دهیم. داور چهارم امروز هم بسیار خوب بود. ما متوجه می‌شویم کدام داور به نفع فوتبال و کدام داوران به نفع بازیکن و تیم قضاوت می‌کند. وظیفه ما حمایت از داوران است.

او درباره عملکرد محمدرضا خلعتبری گفت: بهترین بازیکنان لیگ ایران بالای ۳۰ ساله‌ها هستند. من به سن توجه نمی‌کنم و اگر شیمبا را ببینید متوجه می‌شوید. سالی که به فولاد آمدم به من گفت سال آخرش است و می‌خواهد خداحافظی کند اما با تمرین و زندگی حرفه‌ای‌اش نشان داد یکی از بهترین نفرات است. خلعتبری با من هم‌بازی بود و اکنون یکی از بهترین بازیکن از نظر تجربه است. خلعتبری بزرگ است و برای تیم ما بزرگی می‌کند. ما نیاز به چنین بازیکنی داریم چون بازیکنانی که روح بزرگی دارند می‌توانند اهداف بزرگ را به جوانان تحمیل کنند.

نکونام در رابطه به بازی‌های تدارکاتی تیم ملی ایران بیان کرد: امیدوارم تیم ملی موفق باشد. آرزوی قلبی من این است و هر جا هم نیاز باشد نقد می‌کنم. من از تیم ملی نوجوانان و بزرگسالان در تیم ملی بودم و تمام افتخاراتم با تیم ملی بوده است. اکنون ایرادی نمی‌توانیم بگیریم و فقط آرزوی موفقیت دارم.

او درباره برنامه‌اش برای فصل آینده فولاد گفت: جلسات خوبی با گرشاسبی داشتیم و بازیکنان همیشه این مساله را می‌گویند که مدیر خوب مهم و دلیل این شرایط خوب است. هم می‌توانم جدا شوم و هم می‌توانم بمانم چون قرارداد دارم اما دوست دارم پیشرفت کنم. در این مسیر پیشرفت فولاد را انتخاب می‌کنم و در جلساتی که داشتیم لیست اولیه خریدم را به باشگاه دادم و از شنبه این مذاکرات را شروع می‌کنیم. اگر شرایط برای جاه طلبی من و باشگاه فراهم باشد ادامه می دهم.

سرمربی فولاد ادامه داد: من هر روز دوست دارم موفق‌تر عمل کنم. موفقیت جام نیست بلکه پیشرفت در نتایج است. آرزوی هر مربی است که در خوزستان و باشگاه فولاد مربی‌گری کند.

وی در پاسخ به این سوال که “ممکن است به عنوان دستیار اسکوچیچ در جام جهانی حضور داشته باشید؟ ” عنوان کرد:‌ برعکس نگفتید؟ اگر برعکسش باشد درخدمتیم.

نکونام در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر پیشنهاد سرمربی‌گری تیم ملی ایران گفت: تیم ملی اکنون سرمربی دارد. چرا عوض شود؟

او در پایان اضافه کرد: کیفیت تیم و بازیکنان‌مان مشخص است اما هر بازیکنی انتخاب شود یا نشود تصمیم سرمربی تیم است. خودم مربی‌ام و می‌دانم نباید دخالتی شود. فقط نظرم را می‌گویم اما به نظر سرمربی تیم ملی باید احترام بگذاریم.