هافبک سابق استقلال معتقد است استقلال زیبا بازی نمی‌کند و بیشتر به فکر امتیاز گرفتن است.

حسن اشجاری در گفت‌وگویی درباره داربی پیش روی پایتخت اظهار کرد:‌ داربی با بقیه رقابت‌های لیگ تفاوت دارد. هر تیمی که فشار کمتری رویش باشد، عملکرد بهتری از خود به نمایش می‌گذارد. البته قرار است این بازی بدون هوادار برگزار شود و این شاید از استرس بازی کم کند. قطعا تیمی که ترسو بازی نکند، موفق‌تر خواهد بود.

او درباره عملکرد ساپینتو در استقلال گفت: ساپینتو از یک کشور دیگر می‌آید و ابتدا آشنایی زیادی با ایران نداشت اما رفته رفته سعی کرد در نتیجه گرفتن خوب کار کند اما هنوز معتقدم استقلال زیبا بازی نمی‌کند و بیشتر به فکر امتیاز گرفتن است. این‌ها به تفکر سرمربی برمی‌گردد. ساپینتو ابتدا شناخت نداشت و این محیط برایش آشنا نبود. همه این‌ها شاید تاثیرگذار باشد و در داربی هم تاثیر خود را بگذارد.

هافبک سابق استقلال درباره تاثیر تعطیلی لیگ برتر به خاطر جام جهانی و همینطور تاثیر نتیجه داربی در آینده کاری ساپینتو اضهار کرد: اگر قرار باشد از استقلال انتظار قهرمانی داشته باشیم، این تعطیلی به آن کمک می‌کند. داربی نمی‌تواند در ارزیابی عملکرد ساپینتو تعیین کننده باشد چون این بازی فرق دارد. کارشناسان آخر فصل می‌توانند درباره‌ عملکرد مربی پرتغالی استقلال صحبت کنند.

او با بیان اینکه “نمی‌شود با داربی همه چیز را قضاوت کرد،” گفت: البته طبیعی است هر تیمی شکست بخورد، فشار روی مربی‌اش بیشتر می‌شود. بیشتر داربی‌ها مساوی می‌شود و همین باعث کم شدن زیبایی این بازی شده است. با همه این‌ها هر تیمی ترسو نباشد می‌تواند موفق عمل کند و داربی جذاب‌تر خواهد شد. ضمن اینکه نتیجه گرفتن همیشه ضامن ماندگاری یک سرمربی نیست.

اشجاری درباره وضعیت سپاهان در لیگ بیست‌و دوم هم بیان کرد: ابتدا خیلی امیدوارم شدم که سپاهان مثل گذشته بتواند عملکرد درخشانی را از خود نشان دهد و با قدرت، قهرمان شود اما این اتفاق نیفتاد. حس می‌کنم مورایس هم با توجه به تفاوت فرهنگی نیاز به شناخت بیشتر دارد. فرصت تعطیلات می‌توانست به کادر فنی سپاهان بسیار کمک کند.

او اضافه کرد:‌ مجموعه سپاهان با امکانات و مدیریت بسیار خوبی که دارد، می‌تواند به مورایس کمک می‌کند تا نتایج بهتری بگیرد. به عنوان کسی که در این تیم حضور داشتم باید بگویم، سپاهان با دیگر باشگاه‌ها تفاوت دارد. آن‌ها کمک می‌کنند تا شرایط ایده آلی برای تیم فراهم شود و در ازایش نتیجه می‌خواهند. هوادار سپاهان انتظار دارد تیم قدرتمندی را ببیند. کسی فکرش را نمی‌کرد که محرم نویدکیا آنگونه برکنار شود و این نشان می‌دهد که باشگاه به دنبال کسب قهرمانی است.