آرش فلاحت پیشه بازیگر سریال آکتور به نویسندگی و کارگردانی نیما جاویدی حضور متفاوت در شبکه نمایش خانگی تجربه کرده و گفتنی است وی از بازیگران مطرح تئاتر می باشد و سابقه تدریس بازیگری در تئاتر را نیز دارد.
بیوگرافی آرش فلاحت پیشه
آرش فلاحت پیشه متولد ۱۳۵۷ بازیگر تئاتر و تلویزیون است. وی در مجموعه تلویزیونی” گاهی به پشت سر نگاه کن” به ایفای نقش پرداخته است. وی سال ها قبل ازدواج کرده و یک دختر جوان به نام بیتا دارد و پدرش سرگرد ابوالفضل فلاحت پیشه می باشد که در سال ۶۱ به شهادت رسیده است.
شروع فعالیت هنری و تدریس
آرش فلاحت پیشه بازیگر تئاتر و تلویزیون دانش آموخته بازیگری از دانشکده هنرهای زیبا است و بازیگری را با نقش آفرینی در تئاتر آغاز کرده است. او علاوه بر بازیگری جزو مدرسین تئاتر نیز به شمار می رود.
وی بازی در نقش « ابرهه » در فیلم “محمد رسول الله (ص) “به کارگردانی مجید مجیدی را در کارنامه هنری خود دارد؛ او همچنین در سریال های دانشسرا، گاهی به پشت سر نگاه کن، برادرجان و بوی باران ، ایفای نقش کرده است.
گفتنی است آرش فلاحت پیشه که از سال ۷۵ و با ورود به دانشگاه هنرهای زیبا فعالیت تئاتری خود را آغاز کرده و در تجربیات خود با کارگردانان مطرح تئاتر کشور همچون محمود استاد محمد ، دکتر محمود عزیزی، حمیدرضا نعیمی، حسین کیانی، روزبه حسینی، جلال تهرانی، احسان فلاحت پیشه، عباس اقسامی، علی شمس، اصغر دشتی و بسیاری دیگر همکاری داشته است.
این بازیگر سابقه بازی در نمایش های نرگس، دختری با شنل ارغوانی، پنهان خانه ی ۵ در، بیژن و منیژه، شکسپیر عشق ۲۰۰۱، تکسلولیها، الکتریک عاشق، هی مرد گنده گریه نکن، ملا نصرالدین، اگر شبی از شبهای تهران، کافه مک ادم، خشت خام، به صدای زمین گوش کن، ازدواج آقای می سی سی پی، ملاقات بانوی سالخورده، داستان های میان رودان، سفر به نهایت دور بوده است.
بازیگر نقش رسول در سریال برادر جان
برادر جان نام مجموعه تلویزیونی به کارگردانی محمدرضا آهنج، نویسندگی سعید نعمتالله و تهیهکنندگی محمدرضا شفیعی محصول گروه فیلم و سریال شبکه سه تلویزیون ایران ملودرامی اجتماعی مذهبی است که برای پخش در ماه رمضان سال ۱۳۹۸ تهیه و تولید شد. نخستین قسمت این سریال ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ از شبکه سه پخش شد.
داستان برادری، برابری و جان فشانی سه برادر است که زبانزد شده و خدا و خلق از آنها در آسایش هستند. تا این که به ناگه حادثهای واقع میشود که نامش حقالناس است.
داستان اصلی این فیلم از خاطرات نوشت مرحومه خانم لیلا اگنجی شیرازی است که در سال ۱۳۷۱ اختلافات ارثیه و فامیلی عموهایش، اخوان سنگابی شیرازی را تحت عنوان برادرانی چون رفیق به نگارش در اورد، این فیلمنامه با تلخیص تدوین و به نگارش در آمد.
آرش فلاحت پیشه می باشد که در نقش رسول همسر عاطفه با بازی نسیم ادبی را در این سریال بازی کرده است.
رسول حدود دو سال است که اعتیادش را ترک کرده و با عاطفه (با بازی نسیم ادبی) عقد کرده است ولی به دلیل اعتیادی که داشته مدتها دور از شهر و در یک مزرعه زندگی می کند، شخصیت آرام و منطقی دارد و حال بنا به درخواست دایی خانواده توکل (با بازی حسن پور شیرازی) برگشته و وکالت خانواده ی کریم بوستان را برعهده گرفته است و …
از بازیگران این سریال می توان به استاد علی نصیریان، حسن پورشیرازی، حسام منظور، آفرین عبیسی، مارال فرجاد، کامران تفتی، سعید چنگیزیان، سجاد افشاریان، نسیم ادبی، لعیا زنگنه، شیوا ابراهیمی، ندا جبرائیلی، محبوبه صادقی، جلیل فرجاد، آرش فلاحت پیشه و … اشاره کرد.
بیوگرافی آرش فلاحت پیشه بازیگر آکتور
سریال آکتور به کارگردانی نیما جاویدی، جدیدترین سریال نمایش خانگی است که به جشنواره سریز مانیا راه یافت. آرش فلاحت پیشه در این سریال در کنار نوید محمدزاده بازی کرده است.
سریال آکتور، اولین تجربهٔ نیما جاویدی در نمایش خانگی است. سریالی پر بازیگر که قصه جذاب و جدیدی دارد و به راحتی می تواند مخاطب را همراه خود کند.
این اولین تجربه سریالسازی نیما جاویدی است که با حضور بازیگرانی چون: نوید محمدزاده، احمد مهرانفر، هستی مهدوی، هومن برق نورد، سها نیاستی، گلاره عباسی، هانیه توسلی و مهراوه شریفی نیا تولید شده است.
داستان این سریال، درباره زندگی پر فراز و نشیب چند بازیگر مستعد تئاتر است که بعد از پیشنهادی که به آنها میشود زندگیشان دستخوش ماجراهایی پیچیده می شود.
سریال آکتور با ژانری درام و خانوادگی، داستان زندگی پرفراز و نشیب چند بازیگر مستعد تئاتر است که زندگیشان با یک پیشنهاد کاری، دستخوش دگرگونی و ماجراهای پیچیده می شود. چند جوانی که علاوه بر درگیری با مشکلات مختلف و هیاهوی جامعه باید با اتفاقات جدیدی هم دست و پنجه نرم کنند.
دو نقش اصلی این سریال علی (نوید محمدزاده) و مرتضی (احمد مهرانفر) هستند. آنها دو جوان بااستعداد در زمینه ی تئاترند که با اجرای نمایشهای سورپرایزی کسب درآمد می کنند. اجراهایی که آنها را به مسیر جدیدی از زندگی راهی می کند.
گفتگو با بازیگر سریال برادر جان
آرش فلاحت پیشه گفت: ما از روزهای خوب تئاتر بسیار فاصله داریم, روزهایی که دانشجو بودیم و آثاری را روی صحنه می دیدیم که بسیار فاخر بودند اما اکنون اتفاق ویژه ای در تئاتر رخ نمی دهد.
بازیگر سریال ” برادر جان” با اشاره به اینکه خسارت در تئاتر بازگشتی ندارد, اظهار کرد: نمی توان روی تئاتر بصورت متداول برای امرار معاش فکر کرد زیرا هزینه نمایش ها باز نمی گردد چه برسد به اینکه خسارتی دریافت کنیم.
اگر کسی بخواهد در تئاتر منفعت زیادی ببرد راه را اشتباه آمده و این شرایط سبب شده تا گروه های حرفه ای کار نکنند و در کارهای دیگری سرمایه گذاری کنند از طرفی این مسیر راه را برای گروه های دانشجویی , گروه های جوان تر و گروه های تجربی راحت تر کرده است.
اوادامه داد: تجربه هایی که باید در دانشگاه ها و پلاتو ها و با حضور اساتید و دانشجویان کسب شود تا پله پله به سالن های بزرگ برسد , اکنون این گروه ها به راحتی در سالن های بزرگ اجرا می روند به همین دلیل شاهد اتفاقات خوبی روی صحنه تئاتر نیستیم.
البته که در این میان شاهد اجرای نمایش های با کیفیت هم هستیم.ما از روزهای خوب تئاتر بسیار فاصله داریم, روزهایی که دانشجو بودیم و آثاری را روی صحنه می دیدیم که بسیار فاخر بودند اما اکنون اتفاق ویژه ای رخ نمی دهد به هر حال امیدواریم چراغی در تئاتر روشن شود و شاهد اتفاق ویژه ای برای تئاتر باشیم.
بیوگرافی آرش فلاحت پیشه بازیگر مشهور تئاتر
فلاحت پیشه با اشاره به اینکه زمانی که بحث تئاتر آنلاین مطرح شد به شدت به آن موضع داشتم , اظهار کرد: تئاتر باید در شرایط خاص خود و در مواجهه با مخاطب تعریف شود.
در تئاتر آنلاین می توان تئاترهایی که از گذشته بوده را حفظ کرد تا افرادی که تازه وارد هستند به آن ها دسترسی داشته و با تئاترهای فاخر آشنا شوند.
اما تئاتر به شکل آنلاین جوابگو نبوده و برای گروه هم بازخورد مالی ندارد. در زمان شیوع بیماری و اجرای قرنطینه پلتفرم های مختلفی برای اجرای تئاتر آنلاین وارد شدند و شکست خوردند, زیرا می گفتند تا یک الی دو سال تئاتر نیست اما ما در همان شرایط هم کار و نمایش روی صحنه بردیم . برای نمونه در آن زمان نمایش ” پنهان خانه پنج در” را با رعایت پروتکل ها به اجرا رفت.
او خاطرنشان کرد : به یاد دارم زمانی که این جریان شروع شد مطلبی نوشتم که بسیاری برنتابیدند . به هرحال باید بستری فراهم شود تا جامعه تئاتری بتواند کار کند و نگران حداقل ها نباشد.
در حال حاضر گروه های تئاتری مجبور هستند در ده کار همزمان کار کرده تا بتوانند اجاره خانه خود را بدهند از طرفی هم نمی توان هر نمایش را بیش از دو الی سه ماه تمرین کرد در حالی که باید برای هر نمایش وقت بگذاریم. اگر اراده ای باشد می توان دوباره آن شرایط را محیا کرد.