این انیمیشن ماجراجویانه تاکنون ۲۶۰.۳ میلیون دلار در آمریکا و ۲۴۸.۴ میلیون دلار در سطح بین المللی به دست آورده تا فروش جهانی آن را به ۵۰۸.۷ میلیون دلار برسد. اکنون این فیلم، پرفروشترین فیلم سال ۲۰۲۳ در گیشه جهانی و آمریکاست و از «مرد مورچهای و زنبورک: کوانتومانیا» پیشی گرفته است. مهمتر از آن، انیمیشن «سوپر ماریو» به بزرگترین اقتباس از بازیهای ویدیویی در تاریخ تبدیل شده و بالاتر از آثاری چون «وارکرافت» و «پوکمون: کارآگاه پیکاچو» جای گرفته است.
انیمیشن «سوپر ماریو» توسط یونیورسال، ایلومینیشن و «نینتندو» تولید شد و دههها ساخت آن در برنامه بوده است. بخشی از این تأخیر به دلیل تردید «نینتندو» برای بازگشت به این شخصیت پس از اقتباس لایو اکشن در سال ۱۹۹۳ بود که شکست بزرگی خورد و به عنوان یکی از بدترین فیلمهای ساخته شده مورد تمسخر قرار گرفت. اما ایلومینیشن که مجموعه انیمیشنهای «من نفرتانگیز» و «آواز بخوان» را تولید کرده است، با همکاری «نینتندو» این اقتباس جدید را به سینما آورده است. «کریس ملداندری» بنیانگذار ایلومینیشن، این فیلم را با همکاری «شیگرو میاموتو» طراح افسانهای «نینتندو» تهیه کرده است.
«آرون هوروات» و «مایکل جلنیک» کارگردانی انیمیشن «سوپر ماریو» را با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری بر عهده داشتهاند که برای یک فیلم انیمیشن هزینه مقدون به صرفهای محسوب میشود. به عنوان مثال، ساخت انیمیشنهای پیکسار و دیزنی اغلب دو برابر این رقم هزینه دارند.