مجریان یکی از عناصر مهم در اقبال و موفقیت برنامههای موفق تلویزیون بهخصوص آثار ترکیبی، مسابقات و… هستند.
محمد نظری که سالهاست شاهد اجراهای او هستیم با اشاره به افزایش سطح آگاهی مخاطبان و مردم بیان کرد: اکنون ما به مجریان تخصصی نیاز داریم، مجریانی که در ژانر کاری خودشان در حکم یک کارشناس ــ مجری باشند. اگر فردی تمایل به اجرای یک برنامه اقتصادی دارد باید تسلط کافی بر این مفاهیم داشته باشد یا کسی که میخواهد در زمینه خانواده اجرا داشته باشد، تهیهکننده یا کسانی که قرار است در این برنامه بازخوردی را در قالب برنامهسازی به مخاطبان بازگردانند باید بر حداقلهای موضوعی برنامه خانواده احاطه داشته باشند. این مجری ادامه داد: مجریان باید در حیطه تخصصی خود فعالیت کنند و من هم با توجه به تخصصم در زمینه خانواده ۲۵ سال است که در این زمینه مجریگری میکنم و ترجیح میدهم در همین حیطه فعالیت کنم. در گذشته سیستم به این شکل بود که یک مجری چند برنامه را اجرا میکرد اما اکنون متاسفانه اینگونه مجریان به دو دلیل نمیتوانند روی آنتن بازخورد زیادی داشته باشند. یکی از این مسائل این است که سطح آگاهیهای مخاطب بهدلیل دسترسی به شبکههای اجتماعی افزایش یافته است و زمانی که در یک برنامه مجری شروع به صحبت میکند مخاطب متوجه سطح آگاهی علمی او میشود که این کار را برای یک مجری سخت میکند.