اواخر دهه۷۰ بود که محسن شاهمحمدی سریال تلویزیونی «فکر پلید» را کارگردانی کرد که هر هفته از شبکه یک روی آنتن میرفت. سریال در همان قسمتهای اول با فضای رمزآلودی که داشت، توانست مخاطبان بسیاری را همراه کند و حالا پخش این سریال از شبکه آیفیلم یادآور خاطرات مخاطبان از این سریال است که با شخصیتهای آن و قصه ارتباط بسیار زیادی برقرار کرده بودند.
میتوان گفت آنچه این سریال را برای مخاطبان بسیار خاص کرد، بازی خوب و شستهرفته دانیال حکیمی و محمود پاکنیت بود که تصویرگر آدمهای خیر و شر بودند. بازی آنها حتی کنجکاوی مخاطبان را برمیانگیخت که کدام یک از آنها پیروز میدان هستند. این سریال با نگاهی به فیلمنامه چراغی برای شبانگاه ساخته شد و داستان فکر پلید درباره فردی به نام آقاعبدا…، مرد مهربانی است که چاپخانه دارد. او علاوه بر حمایت از برادرش کمال، به یوسف که همه خانوادهاش را در زلزله از دست داده، رسیدگی کرده و سرمایهاش را برایش نگهداری میکند. یوسف که در چاپخانه، مشغول به کار شده؛ از ناملایمات محیط کار و حسادتهای پسر آقاعبدا… اذیت میشود تا اینکه کتابی قدیمی، زندگی آنها را تحت تاثیرقرار میدهد.
در این سریال در کنار حکیمی و پاکنیت، هنرمندان دیگری همچون اسماعیل محرابی، اکرم محمدی، سیاوش طهمورث، ژاله صامتی، زندهیاد پروین سلیمانی، مرجان محتشم و… به ایفای نقش میپرداختند که هرکدام از آنها سعی کرده بودند به بهترین شکل نقششان را ایفا کنند. در واقع شاهمحمدی با انتخابهای درست سعی کرده بود تا قطعات پازلها را بهدرستی کنار هم قرار بدهد تا بتواند یک مجموعه خوشساخت را روانه آنتن کند تا مخاطبان از تماشای سریال لذت ببرند. بنابراین یکی از نقاط قوت سریال فکر پلید حضور بازیگرانی توانمند در این سریال بود که هرکدام از آنها با گذشت سالها حضورشان در یک اثر، موفقیت آن را تضمین میکند؛ حتی میتوان گفت زوج دانیال حکیمی و محمود پاکنیت در کنار اسماعیل محرابی و سیاوش طهمورث باعث موفقیت این اثر بود. همچنین این زوج محبوب در دل مردم جا باز میکرد و بازیشان به دل آنها نشسته بود؛ اثری که هنوز هم با گذشت سالها و البته بازپخش در ذهن مردم ماندگار است. همچنین بعد از این سریال حکیمی و پاکنیت پیشنهادهای بیشتری برای بازی دریافت کردند و جزو بازیگران پرکار شدند. از دیگر ویژگیهای قابلتامل این سریال قصه آن است که محسن شاهمحمدی فیلمنامه را همراه با ابوالفضل جهانیمقدم و مصطفی فعلهگری نوشت و سعی کرد فضای رمزآلود بودن قصه تا پایان سریال حفظ شود تا مخاطبان با علاقه پیگیر تماشای سریال باشد و ضربآهنگ سریال افت نکند.
همچنین موسیقی دلنشین و تاثیرگذار سریال فکر پلید کار محمد میرزمانی است، همان هنرمندی که موسیقی دیدهبان را ساخت و نامزد جایزه بهترین موسیقی متن از جشنواره فیلم فجر در سال ۶۷ شد. این هنرمند توانست با ساخت موسیقی تاثیرگذار، سریال فکر پلید را برای مخاطبان تماشاییتر کند. در مجموع سریال فکر پلید در زمان خود از محبوبیت زیادی برخوردار بود؛ محبوبیتی که هنوز نیز بین مخاطبان وجود دارد.
در این سریال در کنار حکیمی و پاکنیت، هنرمندان دیگری همچون اسماعیل محرابی، اکرم محمدی، سیاوش طهمورث، ژاله صامتی، زندهیاد پروین سلیمانی، مرجان محتشم و… به ایفای نقش میپرداختند که هرکدام از آنها سعی کرده بودند به بهترین شکل نقششان را ایفا کنند. در واقع شاهمحمدی با انتخابهای درست سعی کرده بود تا قطعات پازلها را بهدرستی کنار هم قرار بدهد تا بتواند یک مجموعه خوشساخت را روانه آنتن کند تا مخاطبان از تماشای سریال لذت ببرند. بنابراین یکی از نقاط قوت سریال فکر پلید حضور بازیگرانی توانمند در این سریال بود که هرکدام از آنها با گذشت سالها حضورشان در یک اثر، موفقیت آن را تضمین میکند؛ حتی میتوان گفت زوج دانیال حکیمی و محمود پاکنیت در کنار اسماعیل محرابی و سیاوش طهمورث باعث موفقیت این اثر بود. همچنین این زوج محبوب در دل مردم جا باز میکرد و بازیشان به دل آنها نشسته بود؛ اثری که هنوز هم با گذشت سالها و البته بازپخش در ذهن مردم ماندگار است. همچنین بعد از این سریال حکیمی و پاکنیت پیشنهادهای بیشتری برای بازی دریافت کردند و جزو بازیگران پرکار شدند. از دیگر ویژگیهای قابلتامل این سریال قصه آن است که محسن شاهمحمدی فیلمنامه را همراه با ابوالفضل جهانیمقدم و مصطفی فعلهگری نوشت و سعی کرد فضای رمزآلود بودن قصه تا پایان سریال حفظ شود تا مخاطبان با علاقه پیگیر تماشای سریال باشد و ضربآهنگ سریال افت نکند.
همچنین موسیقی دلنشین و تاثیرگذار سریال فکر پلید کار محمد میرزمانی است، همان هنرمندی که موسیقی دیدهبان را ساخت و نامزد جایزه بهترین موسیقی متن از جشنواره فیلم فجر در سال ۶۷ شد. این هنرمند توانست با ساخت موسیقی تاثیرگذار، سریال فکر پلید را برای مخاطبان تماشاییتر کند. در مجموع سریال فکر پلید در زمان خود از محبوبیت زیادی برخوردار بود؛ محبوبیتی که هنوز نیز بین مخاطبان وجود دارد.