او بعد از خرید نقاشی و قاب قدیمی یک جستجوی سادۀ اینترنتی انجام داد اما مطلبی دربارۀ چیزی که خریده بود پیدا نکرد. بنابراین آن را به دیوار اتاقش آویزان کرد؛ بدون اینکه دیگر به آن کمترین توجهی بکند. اما بهار امسال اوضاع عوض شد.امسال او بار دیگر عکسهایی از نقاشی خریداری شده را در چند گروه فیسبوکی از جمله صفحۀ «چیزهای پیدا شده روی دیوار» به اشتراک گذاشت. از طریق این گروه او با یک گالریدار سابق به نام لورن لوئیس آشنا شد که شخصا سه ساعت برای بررسی نقاشی وقت گذاشت. نتیجۀ بررسی حیرتانگیز بود.
نوع قاب نقاشی نیز موجب اطمینان بیشتر از اصالت اثر میشود
لوئیس گفت که به احتمال زیاد این یک نقاشی اصل از مجموعۀ آثار ان.سی. ویث (N.C. Wyeth) باشد؛ یک نگارگر و نقاش مشهور آمریکایی که با کشیدن نقاشی جلد نشریۀ «ستردی اونینگ پست» در اوایل قرن بیستم به شهرت رسیده بود. لوئیس در طول دوران کاریاش با نقاشیهای ویث سر و کار پیدا کرده بود و با سبک او آشنایی داشت.
لوئیس میگوید: «من قبلا کپیهای آثار ویث یا نقاشیهایی که دیگران با الهام از آثار او کشیده بودند را زیاد دیده بودم اما این یکی چیزی در خودش داشت که تمام توجه مرا به خودش معطوف کرد».بعد از بررسیهای بیشتر، لوئیس به اطمینانی ۹۹ درصدی دربارۀ اصالت اثر رسید؛ این نتیجهگیری را کریستین پودمانیسکی نیز تایید کرد؛ او یکی از برجستهترین متخصصان آثار ویث است.
این نقاشی هشتادساله به غیر از چند خط و خش جزئی هیچ آسیب دیگری ندیده و این به ارزش آن اضافه میکند.حالا قرار است کمتر از سه هفتۀ دیگر در روز ۱۹ سپتامبر این نقاشی در حراجی بونهامس اسکینر به فروش گذاشته شود؛ قیمتی که برای آن تخمین زده میشود ۲۵۰ هزار دلار است.
کتلین لیلاند، متخصص هنر آمریکایی در این حراجی میگوید در قاب نقاشی نیز آثاری وجود دارد که به اطمینان ما نسبت به اصالت اثر اضافه میکند. این همان نوع قابی است که ویث در اواسط دهۀ ۱۹۳۰ به استفاده از آن روی آورده بود.به احتمال زیاد این نقاشی نمونهای از تصاویری است که ویث در سال ۱۹۳۹ برای چاپ جدید رمان «رامونا» اثر هلن هانت جکسون آماده کرده بود. ویث چهار نقاشی برای این رمان کشید که دو مورد از آنها همچنان مفقود هستند.