او ادامه داد: هدف آن نیز حفظ ژن در مرحله اول و در مرحله بعدی معرفی تولههای اسارتی زیستگاه آنها است. دغدغه بنده میز این بود که وضعیت جمعیت یوز خیلی شکننده است و یکی از راهها تکثیر آنها در اسارت است. قطعا دغدغه من پرداختن به حیات وحش در حوزه سینما است؛ چرا که در استان من تمرکز روی این گونهها بالایی وجود دارد و بالاخره برای سمنانیها موضوع یوز دارای اهمیت است.
این تهیهکننده ضمن بیان اینکه از دست رفتن توله یوزی با نام پیروز الهام بخش این مستند نبوده است، گفت: قبل از ماجرای مرگ این یوز ما شاهد تلف شدن و از دست رفتن و در کل خطر انقراض این ژن بودیم. ما دو سال قبل از پیروز به فکر ساخت این مستند افتادیم و از همان موقع پروسه تولید «تکثیر در اسارت» آغاز شد.
ایمانی ضمن بیان اینکه با پخش صدای سالن یک پردیس سینمایی چارسو مشکل داشتم، گفت: صدای «تکثیر در اسارت» دالبی است و هیچ صدایی از کناره ها پخش نشد؛ صدا فقط از مرکز پخش میشد و صدای اثر لخت به نظر میآمد درصورتی که صدای اصلی فیلم پر تر است و باید ببینم مشکل چه بودهاست.
این کارگردان در پایان درباره پیشبینی خود از درخشش این مستند در بخش اصلی بلند هفدهمین جشنواره سینما حقیقت، عنوان کرد: من نمیتوانم هیچ پیشبینی کنم و باید بقیه فیلمها را ببینم. قطعا سلیقه داورها در درخشش آثار نقش دارد و ممکن است فیلمهای خیلی خوب دیگری هم در این دوره حضور داشته باشند.