جواد عزتی در اولین فیلمش «تمساح خونی» از رفیق دیرینه‌اش عباس جمشیدی‌فر برای یکی از نقش‌های اصلی دعوت به همکاری کرده است. سابقه رفاقت عزتی و جمشیدی‌فر به سال‌ها قبل و تجربه‌های مشترکشان در تئاتر برمی‌گردد و حالا عزتی در اولین تجربه کارگردانی‌اش در سینما به جای دست گذاشتن روی هر بازیگر دیگری، پیش از همه سراغ جمشیدی‌فر رفته است. زوج جواد عزتی و عباس جمشیدی‌فر، به عنوان یکی از مهمترین عوامل جذابیت این فیلم به چشم می‌آیند. مروری داریم بر فعالیت‌های مشترک این زوج در تئاتر، سینما، تلویزیون و شبکه نمایش خانگی.
جواد عزتی درحالی از عباس جمشیدی‌فر به عنوان زوج خودش در «تمساح خونی» دعوت کرده که به لحاظ جایگاهش در سینما می‌توانست پای هر ستاره دیگری را به فیلمش باز کند و در گیشه موفقیت بیشتری به دست بیاورد. با این حال با تکیه بر این رفاقت پیش رفته و به همراه جمشیدی‌فر موقعیت جذابی خلق کرده است.
رفاقت قدیمی

سابقه رفاقت جواد عزتی و عباس جمشیدی‌فر به بیش از بیست سال پیش و دهه هفتاد برمی‌گردد. آنها در جشن تولد بیست سالگی‌شان کنار هم عکس دارند و بارها درباره خاطرات مشترک سختی‌هایی که در زمان دانشجویی برای اجرای نمایش داشته‌اند صحبت به میان آورده‌اند. جمشیدی‌فر در جایی گفته که در دوره‌ای که نمایش دانشجویی اجرا می‌کرده‌اند به قدری وضعشان بد بوده که او و جواد عزتی زمانی فقط پول دوغ و نان بربری داشته‌اند و یکبار هم وسط چهارراه درگذر تهرانپارس نمایش اجرا کرده‌اند.
اولین همکاری موفق

سال ۱۳۷۹ جواد عزتی اولین تئاترش «چنان دل کندم از رویا» را کارگردانی کرد و عباس جمشیدی‌فر هم در آن بازی داشت. نکته مهم اینکه جمشیدی فر برای بازی در این نمایش از جشنواره فجر سال ۷۹ اولین جایزه بازیگری‌اش را دریافت کرد. درواقع اجرای این نمایش برای هردو آنها به نوعی موفقیت‌آمیز بوده است.
تداوم همکاری در تئاتر 

دو سال بعد از «چنان دل کندم از رویا»، جواد و عباس در نمایش «ساحره سوزان» به کارگردانی مه‌لقا باقری باهم هم‌بازی شدند؛ نمایشی که جایزه کارگردانی جشنواره تئاتر دانشجویی فجر را برای باقری به همراه داشت. سال ۱۳۸۳ عباس جمشیدی‌فر در نمایش «آدم‌ها» و سال ۱۳۸۴ در نمایش «پسرعموها» به کارگردانی جواد عزتی بازی کرد. آنها سال ۱۳۸۵ در نمایش «جولیوس سزار» به کارگردانی مسعود دلخواه همبازی شدند و این فعالیت مشترک در تئاتر ادامه پیدا کرد.
همکاری تلویزیونی عباس جمشیدی‌فر و جواد عزتی در سریال مناسبتی «سه دونگ سه دونگ» رقم خورد.
اولین همکاری در تصویر | سال ۱۳۹۰ برای اولین بار در «سه‌دونگ سه دونگ» شاهد احمدلو کنار هم بازی در یک سریال را تجربه کردند. عزتی و جمشیدی‌فر نقش دو برادر به نام‌های مسعود و محمود را در یک خانواده بازی می‌کردند؛ خانواده‌ای که سرمایه‌شان یک نانوایی بود و آنها در آن مشغول به کار بودند. «سه دونگ سه دونگ» ماه رمضان ۱۳۹۰ از شبکه پنج روی آنتن رفت. سریال کمدی چندان موفقی نبود اما در آن سال به نسبت دیده شد.
اولین همکاری جدی 

ده سال بعد از همبازی شدن در یک سریال کمدی، درحالیکه جواد عزتی برای بازی در نقش مالک سریال «زخم کاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان انتخاب شده بود، عباس جمشیدی‌فر هم به این پروژه پیوست و در نقش اخوان، وکیل ریزآبادی‌ها به میدان آمد. آنطور که شنیده می‌شود نقش اخوان قرار بوده توسط مردی میانسال بازی شود اما مهدویان پذیرفته که نقش را در اختیار جمشیدی‌فر بگذارد. او با این نقش جدی، وجه دیگری از بازی‌اش را به نمایش گذاشت و توجه‌های زیادی را به سمت خودش جلب کرد. بعد از این بود که جمشیدی‌فر با حضور در مسابقه «جوکر» به چهره‌ای مطرح بدل شد و سپس در سریال «یاغی» با یک نقش بسیار متفاوت و جذاب به میدان آمد. درواقع می‌توان گفت «زخم کاری» شروع مسیری تازه و جدی برای جمشیدی‌فر بود؛ مسیری که همکاری او با عزتی را وارد مرحله جدیدی کرد.
جواد عزتی و عباس جمشیدی‌فر در فیلم سینمایی «کت چرمی» همکاری مشترک دیگری را رقم زدند.
ادامه همکاری در سینما

سال ۱۴۰۱ عزتی و جمشیدی‌فر در فیلم سینمایی «کت چرمی» به کارگردانی حسین میرزامحمدی مجددا همبازی شدند. مشاور این پروژه محمدحسین مهدویان بود و به نظر می‌رسد همکاری خوشایند او با جمشیدی‌فر در «زخم کاری» باعث شده بود برای این فیلم هم انتخاب شود. البته جمشیدی‌فر زمان بازی در این فیلم سینمایی، به شهرت زیادی رسیده بود و حتی در مینی‌سریال «سقوط» هم نقشی قابل توجه بازی کرده بود.

و حالا تمساح خونی

جواد عزتی بعد از سال‌ها فعالیت به عنوان بازیگر، امسال با اولین فیلم سینمایی‌اش در جشنواره فجر حضور پیدا کرده است. «تمساح خونی» فیلمی کمدی است که برمبنای موقعیت‌های بامزه و پیچیده کمدی ساخته شده و بخش مهمی از موفقیت آن به درخشش زوج جواد عزتی و عباس جمشیدی‌فر کنار هم برمی‌گردد. آنها با ویژگی‌هایی که دارند به خوبی همدیگر را تکمیل کرده‌اند و اثری آبرومند برجا گذاشته‌اند.
«تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی و تهیه‌کنندگی کامران حجازی با بازی جواد عزتی، عباس جمشیدی‌فر، سعید آقاخانی، الناز حبیبی و … ساخته شده است.