براساس گزارشی که واحد۱۶۲امور ارتباط با مخاطبان ادارهکل روابطعمومی سازمان اعلام کرده، در بازه زمانی ۵ تا ۱۲ تیرتعداد ۲۶هزارو۶۳۴ پیام در سامانه۱۶۲امور ارتباط با مخاطبان به ثبت رسیده است که شامل ۱۴هزار و ۸۷۴ پیام صوتی، ۵۶۶۳ پیام تلفنی و۶۰۹۷پیامک است که بخش زیادی ازاین پیامهانظرها و پیشنهادهای مخاطبان درخصوص ملاکهای انتخاب نامزدهای ریاستجمهوری و طرح سؤالات و دغدغههای آنها از نامزدهای انتخابات ریاستجمهوری در برنامههای ویژه انتخابات و مناظرههای تلویزیونی است.
از میان شبکههای تلویزیونی و رادیویی به ترتیب شبکههای آیفیلم، یک، سه، کودک و دو دارای بیشترین تماسهای مردمی بودهاند. از میان برنامههای شبکه آیفیلم، سریالهای «مختارنامه» و «لحظه گرگومیش»، از میان برنامههای شبکه یک سیما «مناظره نامزدهای انتخابات ریاستجمهوری»، سریال «رخنه» و«مستند دوم آقای پزشکیان»، ازمیان برنامههای شبکه سه سیما برنامههای«یورو ۲۰۲۴»، «سمت خدا» و «ویژهبرنامه انتخابات»، ازمیان برنامههای شبکه کودک برنامههای«یه خونه، یه آشپزخونه» و«منم بچهمسلمان» و از میان برنامههای شبکه دوی سیما برنامههای «صبحانه ایرانی»، «پاورقی» و«نوسان» بیشترین سهم برنامههای تلویزیونی در پیشنهادها، درخواستها و قدردانیهای مخاطبان را به خود اختصاص دادند.