مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا ۱۵ مهر در قزاقستان آغاز می‌شود. طبق تصمیم فدراسیون جهانی این مسابقات گزینشی مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۵ نیز هست.

با توجه به سهمیه‌ای که به قاره آسیا داده شده است، ۲۶ بازیکن اول این مسابقات جواز حضور در قهرمانی جهان را به دست می‌آورند. شانزده بازیکن اول مسابقات با حضور در مرحله یک هشتم نهایی مشخص می‌شوند و برای تعیین جایگاه هفدهم تا بیست و ششم نیز مسابقه برگزار خواهد شد.

از این قانون نیما عالمیان ملی‌پوش المپیکی ایران متضرر شد. عالمیان در مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت نکرد و علت آن مصدومیت عنوان شد. سپس در ترکیب تیم ملی ایران برای حضور در قهرمانی آسیا قرار نگرفت و به این ترتیب نیما با شرکت نکردن در قهرمانی آسیا حضور در قهرمانی جهان را هم از دست می‌دهد.

مساله‌ای ابهام‌آمیز این است که نیما عالمیان از وجود این قانون مطلع بود یا خیر؟ فدراسیون در این مورد به ورزشکاران اطلاع رسانی کرده بود که اگر در قهرمانی آسیا نباشند حضور در قهرمانی جهان را هم از دست می‌دهند؟ زمزمه‌هایی شنیده می‌شود مبنی براین که نیما از وجود این قانون مطلع نبوده و در غیر این صورت در انتخابی تیم ملی شرکت می‌کرد. هر چند باید منتظر ماند تا خود این بازیکن واکنش نشان دهد که از وجود این قانون  مطلع بوده یا در بی‌خبری در انتخابی تیم ملی شرکت نکرد؟

تعداد سهمیه قابل توزیع در قهرمانی قاره‌ها برای قهرمانی جهان ۲۰۲۵:

یک اتفاق بد برای نیما عالمیان

انتهای پیام