در حالی که شمار دقیق سالنهای اکران این فیلم هنوز در حال نهایی شدن است، فیلم «قاضی شماره ۲» در حال حاضر زمانهای اکران را در چهار سینما در نیویورک، پنج سینما در منطقه لسآنجلس و یک سینما در شیکاگو فهرست کرده است. در ۲۵ شهر پرجمعیت کشور، این فیلم پیشفروشهایی در کمتر از ۲۵ سالن نمایش دارد. وبسایت رسمی فیلم تنها زمانهای نمایش را در ۱۸ سینما تبلیغ میکند.
«Cineplex» بزرگترین مجموعه سینماهای زنجیرهای در کانادا، این فیلم را تنها در یک سینما در تورنتو و ۱۶۰ سینمای دیگر در سراسر کانادا به نمایش میگذارد که این موضوع برای فیلمهای منتشر شده از استودیوهای بزرگ هالیوود مانند برادران وارنر کمتر دیده شده است. با وضعیت کنونی، «قاضی شماره ۲» در مقایسه با دیگر فیلمهای فصل جوایز مانند «آنورا» و «بروتالیست» که با بودجههای کمتری ساخته شدهاند، در تعداد بسیار کمتری از سالنها نمایش خواهد داشت.
به گزارش ورایتی، کمپانی برادران وارنر، استودیویی که ایستوود بیش از ۵۰ سال با آن همکاری داشته، به نظر میرسد پس از اکران آخرین فیلم این کارگردان در سال ۲۰۲۱ با عنوان «ماچوی گریان»، در حال ارزیابی مجدد رابطهاش با این فیلمساز باشد. «ماچیو گریان» که در آن ایستوود نودساله علاوه بر کارگردانی، بازیگری نیز کرده است، یک شکست تجاری بود و تنها ۱۶.۵ میلیون دلار در سطح جهانی در برابر بودجه تولید ۳۳ میلیون دلاری خود بهدست آورد. این فیلم با چالشهای زیادی روبرو بود و در شرایطی اکران شد که سینماها هنوز در حال بهبودی از قرنطینههای ناشی از پاندمی بودند. همچنین، این فیلم همزمان با یک اکران سینمایی در سامانه نمایش آنلاین «Max» (که قبلاً HBO Max نامیده میشد) نیز عرضه شد.
عملکرد ضعیف «ماچوی گریان» که نقدهای متوسطی دریافت کرده بود، بهعنوان یک نقطه بحث در استودیو مطرح شد. در ماه می ۲۰۲۲، روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که دیوید زاسلاو، مدیرعامل جدید کمپانی وارنر دیسکاوری از اینکه چرا فیلم «ماچوی گریان» ساخته شده، سوالاتی مطرح کرده است، در حالی که سرمایهگذاران از پیش به این نتیجه رسیده بود که شاید این فیلم نتواند سودآور باشد.
با این حال، ایستوود در آوریل ۲۰۲۳ دوباره به لطف برادران وارنر بازگشت، زمانی که این استودیو تحت رهبری مایکل دی لوکا و پامیلا ابدی، که در تابستان پیش انتخاب شده بودند، برای ساخت فیلم «قاضی شماره ۲» چراغ سبز نشان دادند. اما اکنون، به نظر میرسد که استودیو اعتماد کمی به چشمانداز تجاری این فیلم دارد.
یک منبع نزدیک به برادران وارنر میگوید که تصمیم به اکران «قاضی شماره ۲» بهعنوان یک اقدام سپاسگزارانه در قبال ایستوود تلقی میشود که میلیاردها دلار برای این شرکت از طریق فروش بلیت و همچنین جوایز متعدد برای فیلمهایی مانند «نابخشوده» و «عزیز میلیون دلاری» کسب کرده است. اما آیا یک اکران محدود در چند سینما، ادای دین مناسبی نسبت به یکی از نمادینترین چهرههای سینماست که دههها به یک استودیو وفادار مانده است؟
ایستوود در طول دوران فعالیت سینمایی خود که از دهه ۱۹۵۰ میلادی آغاز شده توانسته هم در فهرست محبوبترین بازیگران تاریخ سینما قرار بگیرد و هم در عرصه کارگردانی به دو اسکار بهترین فیلم و دو اسکار بهترین کارگردانی دست یابد.
او در ۳۱ می ۱۹۳۰ در سانفرانسیکو متولد شد و پیش از ورود به ارتش، کارگری می کرد. در سال ۱۹۵۳ و پس از پایان خدمت در ارتش در سودای صنعت سرگرمی به لسآنجلس رفت و گرچه هیچ تجربه حرفهای در عرصه بازیگری نداشت اما کمپانی یونیورسال با او قرار داد امضاء کرد و پس از چند نقش کوتاه، در سریال موفق «پوست خام» در نقش یک کابوی به نام «رودی یتس» بازی کرد که این مجموعه تلویزیونی از سال ۱۹۵۸ تا ۱۹۶۵ به روی آنتن رفت.
ایستوود پس از آن، در سه فیلم وسترن اسپاگتی بازی کرد که این فیلمها به موفقیت بزرگی دست یافتند تا او یه یکی از محبوبترین بازیگران سینما تبدیل شود. او در سال ۱۹۷۱ نیز توانست در اولین تجربه کارگردانی خود فیلم «میستی را برایم پخش کن» را مقابل دوربین ببرد که با بودجه ۷۲۵ هزار دلاری به فروشی بالغ بر ۱۰ میلیون دلار دست یافت.
این بازیگر و کارگردان آمریکایی در سال ۱۹۹۲ نیز با ساخت فیلم «نابخشوده» که وسترنی متفاوت بود چهار جایزه مهم اسکار شامل جایزه بهترین فیلم، کارگردانی و اسکار نقش مکمل مرد را و همچنین جایزه گلدن گلوب را برای بهترین کارگردانی کسب کرد.«ایستوود» در سال ۲۰۰۴ نیز فیلم «عزیز میلیون دلاری» را ساخت و این فیلم در نهایت موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر نقش اصلی زن (هیلاری سوانک) و بازیگر نقش مکمل مرد (مورگان فریمن) شد.
از دیگر ساختههای «ایستوود» میتوان به «رودخانه مرموز»، «دارشان بزن»، «یاقی، خوزیس والز»، «فرار از آلکاتراز»، «فایرفاکس»، «در خط مقدم»، «پرچمهای پدران ما» و «نامههایی از ایوجیما» اشاره کرد.