برای ورود به تلویزیون باید شبیه ساختار آن شوی
علی ضیا نیز در نشست تولیدکنندگان محتوای ایران که با اجرای منصور ضابطیان برگزار شد افزود: روزی وارد رسانه شدم که فقط تلویزیون به عنوان یک رسانه حاضر بود. آن زمان تلویزیون یک معبد بود و پر از آدمهایی که تو را میترساندند.
وی ادامه داد:
وقتی آن امکانات و تجهیزات را میدیدم به این فکر میکردم که قدرت رسانه به تجهیزات است و به همین دلیل هم فقط تلویزیون وجود دارد، زمان گذشت و من متوجه شدم که قدرت رسانه در حقیقت است به همین دلیل پلتفرمهای امروزی شکل گرفتند. تلویزیون ساختاری داشت و برای ورود به آن باید شکل آنجا میشدی اما رسانههای امروز خودشان را با خود واقعی تو تطبیق میدهند و این تفاوت بسیار مهمی است.»
مجری اسبق تلویزیون یادآور شد:
مخاطب در هر رسانه ای تمایل به شنیدن و شنیده شدن دارد، ریشه این اتفاقها در یک محور ثابت، یعنی تنهایی انسانها است و این امر سبب میشود که ما به رسانهها پناه ببریم اما گاهی رسانهها ما را تنهاتر میکنند.
ضیا با اشاره به تجربهاش در تلویزیون گفت:
یک آقای مدیر صحنه میگفت: ۳، ۲، ۱، حالت اجرا! اما روز اولی که موبایلم را دست گرفتم و از خودم فیلم گرفتم، به این فکر کردم که اینجا هیچکس نیست بگوید حالت اجرا. اینجا خودِ حقیقت حرف میزند، خودت میگویی، خودت میسازی، خودت سقوط میکنی و خودت بالا میروی.
ضیا در پایان و با اشاره به مهمترین اصل در تولید محتوا یعنی بیان واقعیت توضیح داد:
دنیا درحال حرکت به سمتی است که از تغییر شخصیت برای تولید محتوا گذر کند، در همین اینستاگرام، یک زمانی جای کسی بودن مد بود، اما امروز تنها راه موفقیت خود بودن است، اینکه خودت جلوی دوربین بروی، آدمها هم زشتی تو را ببینند، هم زیبایی تو را، اینکه به آدمها دروغ نگویید. دنیا تغییر کرده یک زمانی مردم مخاطب بودند، اما امروز مردم شریک هستند و رشد مهم رسانه اینجا است.