اهمیتی ندارد که رشته تحصیلی یا حرفهتان چیست، همه ما وقتی چشممان به اجرای بینقصِ یک ایده عالی میافتد شروع به تحسینش میکنیم. در این مقاله قرار است همراه هم نگاهی بیندازیم به تعدادی از همین موارد. مواردی که هم ایده اولیه خلاقانهای داشتند و هم در مرحله اجرا همهچیز به بینقصترین شکل ممکن پیش رفته است.
کمربند ایمنی را فراموش نکنید
پیام مورد نظر به بهترین شکل ممکن انتقال داده شده است. در عکسهای مختلف کمربند ایمنی روی تاریخ فوت را پوشانده که نمادی از نجاتبخشی این وسیله ایمنی است.
برای جان خودتان و دیگران ارزش قائل شوید
بازهم تبلیغی بینقص این بار از شرکت هیوندای. طراح به خلاقانهترین شکل ممکن با این تصویر توضیح داده که چرا رانندگی تحت تاثیر الکل ایده احمقانهای است.
باله کوسه به جای تابلو
حتما تابحال چشمتان به تابلوهای هشدار دهنده “زمین خیس است” افتاده و این تابلوی خلاقانه دقیقا همان کار را میکند.
تبلیغ برای فیلم سوپرمن
به نظر شما میشد بهتر از این فیلم سوپرمن را تبلیغ کرد؟ قبل از باز شدن درهای آسانسور شما سوپرمن را در غالب یک شهروند عادی و در کت و شلوار میبینید و وقتی درب باز میشود انگار سوپرمن لباسهای رسمیاش را پاره میکند و لباسِ آشنایش پیدا میشود.
فراموش نکنید بیماران مبتلا به آلزایمر چه شرایطی دارند
طراح با استفاده هوشمندانه از قطعههای پازل و البته پیام ” قطعه به قطعه، آلزایمر خاطرات را پاک میکند” به بیننده شرایط مبتلایان به این بیماری را یادآوری میکند.
دستگیرههای دربِ سالن تئاتر
تبلیغ برای محکوم کردن خشونت خانگی
طراح با جابجا کردن جزئیاتی کوچک در این دو تصویر از مخاطب میپرسد “ترجیح میدهید کجای صورت فرزندتان قرمز باشد؟”.
تبلیغ خلاقانه برای بستههای نان
یک لوگوی بینقص
نمیدانم مانند من از آن دست آدمهایی هستید که لوگوها نظرتان را جلب کند یا نه اما گاهی یک لوگو تنها با چند خطِ ساده میتواند حجم قابل توجهی از اطلاعات را منتقل کند. لوگوی این شرکت هواپیمایی به صورت یک قاصدک طراحی شده و اگر اندکی دقت کنید متوجه هواپیماهایی میشوید که مشغول بلند شدن و فرود آمدن هستند.
کمتر اشتباه کن تا پاککنِ خوشحالتری داشته باشی
این شرکت تولید لوازمالتحریر با یک خلاقیت ساده پاککنهایی روانه بازار کرده که هرچه به آخر عمرش نزدیکتر شود، ظاهر غمگینتری پیدا میکند.
تبلیغ برای جیپ
طراحان تبلیغهای خیابانی گاه با تغییر قوانین بازی و البته استفاده از طنز پیامِ برند مورد نظرشان را در اعماق ناخودآگاه مخاطب حک میکنند. در این تصاویر طراح تبلیغ با قرار دادن محلهای پارک در نقاط غیرعادی و غیر هموار، توانایی خودروهای شرکت جیپ در عبور هر سطحی را یادآوری کرده است.
تبلیغ بستنی؛ از این بهتر هم میشود؟
تصمیم با شماست!
شهرداری در واقع با این طرح ساده و استفاده از کلمات سولوشِن به معنی راهحل و پولوشِن به معنی آلودگی، به شهروندان یادآوری کرده که انتخاب با آنهاست.