صداپیشه عروسک «نوک طلا» گفت: خدابیامرز علی انصاریان در یک برنامه گفته بود که از عروسک مادربزرگه می ترسید؛ موضوعی که برخی دیگر هم به من گفتهاند اما زمانی که این اثر را تولید میکردیم کسی ترس از این کاراکتر را مطرح نکرد.
مریم سعادت در توضیح این که چرا عروسک زیزیگولو و مجموعه تابهتا در زمان خود با اقبال کودکان و حتی بزرگسالان مواجه شد، بیان کرد: چون اولین عروسکی بود که به غلط حرف نمی زد و درست صحبت می کرد و حتی ایرادات بقیه را هم می گرفت؛ اخلاق و ادب داشت و با یک فانتزی در کار آمده بود که می شد با او هرکاری کرد و با او قصه های متفاوت تر و بهتر داشت.
بازیگر سریال آرایشگاه زیبا (۱۳۶۹) ادامه داد: وقتی یک کاراکتر آن قدر جا برای کار داشته باشد قطعا اتفاق خوبی برایش خواهد افتاد. مخصوصا که تا آن زمان این شکل از عروسک که با ادبیات خاصی صحبت می کرد اتفاقی نو بود؛ فانتزی زیزیگولو دوست داشتنی بود و با کسی هم بد نبود. ترسناک هم نبود و طناز بود.
وی در توضیح این موضوع که کار عروسکی نه یک اتفاق یا جبر در زندگی که انتخابش بوده است، اظهار داشت: کار عروسکی همواره انتخاب من بوده است و هنوز هم این کار را به همه کارهای دیگر ترجیح می دهم. در حقیقت کار با عروسک عشق و علاقه و انتخاب و رشته تحصیلی من در دانشگاه بوده است و امروز هم با وجود این که هنرپیشه ای معروف و اسم و رسم دار هستم همچنان اولویتم کار عروسکی است.
بازیگر فیلم سینمایی زنها فرشتهاند۲ (آرش معیریان ۱۳۹۸) تصریح کرد: فانتزی کار عروسکی را و این ذهن سیالی که جست وجو می کند و چیزهایی به دست می آورد که در روی صحنه واقعی و جلوی دوربین با بازیگر حقیقی صرفا امکان پذیر نیست را بسیار دوست می دارم.