محمود کلاری که در رونمایی نسخه اصلاح و مرمتشده فیلم «خانه خدا» درموزه سینما سخن میگفت، با بیان این که در فیلمی مانند خانه خدا شخص کارگردان در اجرا چه نقشی برعهده دارد؟ گفت: همانطور که در فیلم دیدید در این اثر نیاز بود تا مناسک مختلف ثبت شود و کارگردان روی فیلمبرداری هر بخش تاکید نداشته و فیلمبرداران اثر، خود به این موضوع واقف بودند.
مرحله اساسی چنین مستندهایی به مونتاژ بازمیگردد، زیرا تدوین فیلم سمت و سوی چنین اثری را باتوجه به نوع تالیف کارگردان تعیین میکند. وی خاطرنشان کرد: در زمان تولید این فیلم بهجز ایران و مصر، سایر کشورهای مسلمان از قابلیت فنی برای تولید چنین آثاری بیبهره بودند. سالها پیش غیر از مسلمانان اجازه ورود به کعبه را نداشتند و یک کارگردان کانادایی به نام سالازار براساس مسجد مدینه ساختاری ویژه را برای تولید یک مستند طراحی کرده بود. او قصد داشت یک فیلم آیمکس درباره حج بسازد و میخواست عوامل فنی فیلم خود را از میان مسلمانان انتخاب کند و به من پیشنهاد همکاری داد. در آن مقطع روابط میان ایران و عربستان خوب نبود و مسئولان این کشور اعلام کردند که نباید هیچیک از عوامل این اثر ایرانی باشند به همیندلیل، من شانس همکاری در آن پروژه را از دست دادم.