کارتونیست و انیمیشنساز پیشکسوت کشور دربرگیری موضوع کرونا را جهانی عنوان کرد و گفت: «نشانههای بصری آثار هنری مرتبط با کرونا برای تمام مردم جهان صرف نظر از جغرافیا قابل خوانش است و میتواند بستر گفتوگو میان هنرمندان و مخاطبان جهان را فراهم کند.»
بهرام عظیمی، کارگردان و انیمیشنساز ایرانی با اشاره به فعالیت کارتونیستها در روزهای قرنطینه و شیوع ویروس کرونا گفت: «تقریبا در این یک ماه اخیر که کشور با مشکلات ویروس کرونا درگیر شد شاهد این هستیم که فضای هنرهای تجسمی به ویژه کاریکاتور یا کارتون خیلی مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و به عبارتی به زبانی برای اطلاع رسانی و قدردانی تبدیل شده است و کاریکاتورنیست ها به صورت خودجوش شروع به فعالیت در صفحات شخصی خود کردند.»
وی در تشریح آثار تولید شده در روزهای اخیر گفت: «این آثار معمولا توسط هنرمندان با ۲ رویکرد تولید شدند که در برخی آثار به صورت مستقیم به ویروس کرونا اشاره داشتند و طنز را دستمایه این آثار قرار دادند و در آثار دیگر هنرمند به دنبال انتقال پیام هایی در رابطه با تاثیر جامعه درمانی کشور همچون پرستاران و پزشکان در این شرایط بحرانی بودند و به عبارتی محتوای آثار به قدردانی و اطلاع رسانی اختصاص داشت که چگونه این افراد در مکان های پرخطر به دور از خانواده در حال خدمت به کشور خود هستند.»
عظیمی، سهلالوصول بودن این هنر را امکانی در سراسر جهان عنوان کرد که در این شرایط توانست بیشترین تولید و اثرگذاری را داشته باشد درحالی هنرهایی همچون سینما، تئاتر، موسیقی و شعر قادر نبودند به سرعت تولیداتی با مضمون ویروس ارائه دهند و همین تمایز باعث شد که کارتون در میان هنرهای دیگر بیشترین سهم را داشته باشد.
وی که درحال حاضر داوری مسابقه بین المللی کارتونی «کرونا را شکست خواهیم داد» را نیز برعهده دارد بر کیفیت بالای آثار ارسالی به این رویداد تاکید کرد و گفت: «این رویداد ثابت کرد که هیچ هنری همچون کارتون نمی تواند پس از گذشت ۱۰ روز از انتشار فراخوان بین المللی، این حجم آثار خوب را دریافت کند. بهطوریکه که در انتخاب آثار این رویداد به سختی می توانستیم کاری را کنار بگذاریم.»
این هنرمند پیشکسوت عرصه هنرهای تجسمی و نمایش دربرگیری موضوع کرونا را جهانی عنوان کرد و گفت: «کرونا به عنوان بحرانی که تمامی مردم جهان را با خود درگیر کرده است به یک تجربه جمعی در عینیت بدل شده است که نشانه های بصری آن در آثار هنری برای تمام مردم جهان قابل خوانش است و همین امر مهمترین ویژگی آثار مرتبط با کرونا است که محدود به یک جغرافیا نیست و میتواند بستر گفتگو میان هنرمندان و مخاطبان جهان را فراهم کند.»