این مطلب درباره اندیشهایست که زنان را محصور آشپزخانه و احایانا بچهداری میخواهد، کمی ادبیات این متن متفاوت است و در واقع نقدیست بر برنامههای تلویزیونی که در گذشتهی آمریکاییها، آشپزی را تبدیل به کاری زنانه کرده بود.
«نشانهشناسی آشپزخانه» (۱۹۷۵) ویدئویی شش دقیقهای از مارتا رازلر است که در آن برنامهٔ آشپزی ژولیا چایلد دستمایهٔ طعنه و استهزا قرار میگیرد. ما هم ویدئویی که رازلر در آن چایلد را مسخره کرده، اینجا گذاشتیم و هم یکی دو دقیقه از برنامه آشپزی «چایلد» را. چایلد یک چهره مطرح آشپزی تلویزیونی در آمریکا بوده، رازلر با حرکاتی اغراقآمیز و اعتراضی به این نماد آشپزی زنانه اعتراض کرده.
دوربین بر چهرهٔ رازلر ثابت است، چهرهای که بر خلاف آنچه سرآشپز در برنامههایش نشان میدهد، هیچ احساسی ندارد. او واژگان آشپزخانه را برمیشمارد، اما در واقع، زمانی که «حرف میزند، رنجها و فشارهای خود را یکیک نام میبرد». در اینجا غذایی در کار نیست و تنها بازنمایی خشونت تقسیم کار جنسیتی(چرا فقط زنها آشپزی کنند و یا بچهداری؟) و بدونمزد است که حضور دارد. این همان است که پرترهٔ واقعیِ «کارگر عشق و عطوفت» باید باشد. «لبخندهای بیشتر؟ پول بیشتر. هیچ چیزی قدرتمندتر از ویرانکردنِ فضیلت شفابخشِ یک لبخند، نخواهد بود».