علی آشتیانیپور مدیر شرکت پخش فیلم سینمایی «ژن خوک» به کارگردانی سعید سهیلی در اکران نوروز، درباره دلایل فروش کم این فیلم برخلاف انتظارات، توضیحاتی ارائه کرد.
علی آشتیانیپور مدیر شرکت پخش فیلم سینمایی «ژن خوک» به کارگردانی سعید سهیلی در اکران نوروز، درباره دلایل فروش کم این فیلم برخلاف انتظارات، توضیحاتی ارائه کرد.
علی آشتیانیپور مدیر شرکت پخش «فیلم آفرین» که مسئولیت پخش فیلم سینمایی «ژن خوک» به کارگردانی سعید سهیلی در اکران نوروزی را به عهده دارد درباره فروش کم این فیلم برخلاف انتظارات گفت: هرچند «ژن خوک» فروش قابلتوجهی نسبت به انتظارات ما نداشته است اما در شبهای اخیر فروش بهتری پیدا کرده و به نظرم رفتهرفته این فروش بهتر خواهد شد.
وی ادامه داد: باید عنوان کنم این فروش کم هم به دلیل محروم بودن از تیزرهای تلویزیونی بوده است. در واقع روند به این گونه بود که ما به روزهای پایانی سال ۹۷ برخوردیم و در این بازه جلسات تلویزیون به منظور اعطای تیزرها دیر انجام و باعث شد ما تا این لحظه هیچ تیزر تلویزیونی نداشته باشیم.
آشتیانی پور افزود: هرچند سعید سهیلی خودش مذاکرات را انجام میداد با این وجود روز چهارشنبه ۷ فروردین ماه دستاندرکاران تلویزیون فیلم را دیدند و قرار است از شنبه هفته آینده تعدادی تیزر در اختیار ما قرار دهند.
وی با بیان اینکه در اکران نوروزی رقابت جدی است و هر فیلمی با این تصور که قدرتمند است در این چینش قرار میگیرد، اظهار کرد: همانطور که گفتم از شب چهارشنبه «ژن خوک» وضعیت اکران بهتری پیدا کرده به گونهای که توانسته است ۱۰ سانس فوقالعاده داشته باشد. یکی از دلایل این امر هم این بود که در برنامه «خندوانه» یک اشاره کوچک به فیلم ما شد و همین موضوع باعث شد ما افزایش ۴۰ درصدی در فروش داشته باشیم. این موضوع اهمیت تیزرهای تبلیغاتی را نشان میدهد به هر حال من و سعید سهیلی بررسیهای لازم را انجام میدهیم تا بتوانیم در این رقابت موفق باشیم.
مدیر شرکت پخش فیلم آفرین توضیح داد: امسال شرایط اکران نوروزی پیچیده شده بود به طوری که زمانی را که ما باید صرف تبلیغات میکردیم به دلیل روشن نبودن وضعیت اکران، صرف پیدا کردن سینما و سانس کردیم از همین رو مطمئنم اگر شرایط بهتری به لحاظ تبلیغات داشتیم میتوانستیم در جایگاه بهتری از نظر فروش قرار بگیریم.
وی در پاسخ به این پرسش که اتفاقاً «ژن خوک» جزو اولین فیلمهایی بود که تیم تبلیغاتش از قطعیت اکران آن در ایام نوروز خبر دادند و بنابراین صاحبان فیلم آمادگی نسبی برای اکران داشته، گفت: اینکه ما تصورات خودمان را داشته باشیم با اینکه در واقعیت چه اتفاقی میافتد فرق دارد منظورم این است که شرکت پخش فیلم ما گزینههایی برای اکران نوروزی مطرح کرد اما ما پروانه نمایش نداشتیم و نمیتوانستیم قرارداد ببندیم بنابراین ما مجوزهای لازم را نداشتیم تا در چارچوب خودمان کارهای لازم را انجام بدهیم از همین رو ما تمام تلاشمان را کردیم تا این موارد را حل کنیم.
آشتیانیپور مطرح کرد: همانطور که گفتم اکران نوروزی یک رقابت جدی است و فیلمهایی که در کنار هم قرار میگیرند تصور میکنند که قدرت لازم را برای رقابت در این ماراتن دارند از همین رو اگر یکی از فیلمها قویتر باشد شرایط را پیچیدهتر میکند. با این وجود باید بگویم «ژن خوک» یک فیلم گرم است و سابقه سعید سهیلی نشان میدهد که ذائقه مخاطب را میشناسد. ما در اکرانها هم متوجه شدهایم که مردم فیلم را دوست دارند و از سالن راضی خارج میشوند.
وی در پایان عنوان کرد: فکر میکنم میتوانم این گلایه را داشته باشم که چرا ما در محدودیتهای زمان تلویزیون و جلسات شوراهای آن، باید برای به دست آوردن تیزر گرفتار شویم به گونهای که بعد از گذشت ۱۰ روز از اکران نوروزی همچنان از داشتن تیزر محروم باشیم. به نظرم این حمایت نکردن از یک جریان فرهنگی است