گزارشی از هشتگهای استفاده شده درباره فوتبالیستها در سال گذشته نشان میدهد، رونالدو با اختلاف فاحش نسبت به دیگر ورزشکاران در صدر قرار گرفته است.
«هشتگ» یا به عبات درستتر «هشتگ» که با نماد # متمایز میشود، برچسبی برای دستهبندی و به اشتراکگذاری پستها و نظرات درباره موضوع یا نامی خاص در سطح جهانی است. نمادی که این روزها در دنیای وب اهمیت زیادی پیدا کرده و نشان میدهد چه موضوعی در روز اهمیت بیشتری داشته و مردم بیشتر پیگیر آن بودهاند.
این مسئله درباره نامهای مطرح در سرتاسر جهان هم مشخص میکند مردم بیشتر پیگیر کدام سلبریتی هستند. گزارشی از هشتگهای استفاده شده درباره فوتبالیستها در سال ۲۰۱۹ نشان میدهد کریستیانو رونالدو با اختلاف فاحش نسبت به دیگران و حتی لیونل مسی در صدر قرار گرفته است.
اعداد اعجابانگیز کریس
کریس رونالدو با شروع سال ۲۰۲۰ تصمیم گرفته سال ۲۰۱۹ که بدون جایزه معتبر فردی به پایان رساند را به دست فراموشی بسپارد و این را با زدن چند گل در ماه ژانویه نشان داده است.
سوای اتفاقهایی که درون مستطیل سبز رخ میدهد، رونالدو بیش از هر فوتبالیست دیگری بیرون از گود هم مورد توجه است، مثل استفاده از آیپاد شافل نسل ۴ که استفاده میکرد و حسابی در شبکههای مجازی عکس آن دست به دست شد، چرا که این وسیلهای که با آن موسیقی گوش میدهد حدود ۱۰ سال قبل تولید شده بود و قیمت نازلی در بازار دارد.
البته اگر کسی آن را پیدا کند! یا صحبتهایی که درباره ارزش برند CR۷ به مبلغ ۳۶۰ میلیون پوند میشد و درباره این مسئله هم در شبکههای مجازی زیاد صحبت شد. این مسائل چیزهایی است که انتظار میرود دربارهشان زیاد صحبت شود، بهخصوص اگر مربوط به کریستیانو رونالدو باشد.
رونالدو همانطور که خوب آمار گلهایش را دارد (که چند وقتی میشود از مرز ۷۰۰ گل هم گذر کرده)، آمار استقبال از پستهایش در شبکههای مجازی را هم دارد. فوقستاره پرتغالی یوونتوس حالا ارتشی بزرگتر از ۴۰۰ میلیون نفر در تمامی شبکههای مجازی دارد که دنبالش میکنند.
در سال ۲۰۱۸ پس از ۹ سال در مادرید پایتخت اسپانیا، از رئالمادرید جدا شد تا با قراردادی که حقوق حدوداً نیم میلیون پوند در هفته به حسابش واریز میکرد، راهی یوونتوس شود. او در تورین سالیانه ۲۵ میلیون پوند طبق قرارداد اولیه درآمد دارد.
با این حال موجی که در فضای مجازی ایجاد میشود بیشتر برای او درآمدزا بوده تا حقوقش در باشگاه تورینی. او سالیانه ۳۶ میلیون پوند و شاید هم بیشتر از انتشار پستهای تبلیغاتی در اینستاگرام درآمد دارد. در هر صورت نزدیک به ۲۰۰ میلیون جفت چشم در اینستاگرام پستهای او را دنبال میکنند.
برای اینکه اهمیت این عدد را بیشتر درک کنید به شما یادآوری میکنیم بیش از مجموع جمعیت فرانسه، ایتالیا، بریتانیا و بلژیک است. اما همه اینها را گفتیم تا برسیم به هشتگ رونالدو، هشتگی که ۶ میلیون و ۴۰۳ هزار و ۸۵۳ مرتبه در سال ۲۰۱۹ تکرار شده.
این نشان میدهد رونالدو چه پتانسیل خاصی در شبکههای مجازی دارد. در واقع اگر هشتگ ۲۸ بازیکن پس از او را جمعآوری کنیم به عدد ۳ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۸۷۵ میرسیم که تقریباً ۵۵ درصدِ هشتگ رونالدو است.
مسی کجایی؟ فاندایک نمیبینمت!
همانطور که انتظار میرود لیونل مسی در رده دوم این لیست قرار دارد. فوقستاره آرژانتینی بارسلونا بیش از ۵ میلیون هشتگ کمتر از رقیب دیرینهاش رونالدو داشته. هشتگهای او به یک میلیون و ۲۰۹ هزار و ۲۰۶ رسیده است. اما رده سوم به وارث شماره کریستیانو رونالدو در رئالمادرید تعلق دارد. ادن آزار هم خوب مورد توجه کاربران شبکههای مجازی است. هشتگ بازیکن بلژیکی کهکشانیها ۳۵۵ هزار و ۹۷۳ مرتبه تکرار شده است.
ویرجیل فاندایک که یکی از موفقترین بازیکنان سال ۲۰۱۹ بود در رده دوازدهم قرار دارد. هشتگ مدافع لیورپول ۷۲ هزار و ۸۹۲ مرتبه مورد استفاده قرار گرفته است.
شاید سلطنت کریستیانو رونالدو در توپطلا به خطر افتاده باشد و حالا او و مسی به تنهایی برترینهای جهان نباشند، اما وقتی صحبت از شبکههای مجازی و تأثیرگذاری در آنها میشود، هیچ بازیکنی به گردپای رونالدو هم نمیرسید، حتی مسی! رونالدو به خوبی این فضا را درک کرده و از آن استفاده میکند.
حتی حضور او در شبکههای اجتماعی دیگری مثل توییتر هم قابل بحث است و توییتهای با هشتگ او بیش از هر بازیکن دیگری بوده است. با این حال اینستاگرام برای کریس چیز دیگری بوده و در آن حسابی پول پارو میکند.